Новият Duster атакува българския пазар с базова версия на газ за 36 790 лева

0507
2024

Новият Duster официално стъпи на българския пазар. Около 60% от продадените екземпляри на предишното поколение на румънския бестселър са на пропан-бутан – и по всичко личи, че и при третата генерация на бестселъра тази тенденция ще бъде запазена. Базовата модификация на бюджетния SUV – с 1-литров 3-цилиндров турбомотор (100 к.с.), 6-степенна ръчна скоростна кутия и LPG-система, ще струва 36.790 лева и ще предлага само предно задвижване. Ако държите на 4х4, единственият вариант е 1,2-литровата турбобензинова машина (130 к.с.), отново с 6-степенна ръчна трансмисия за 47.790 лева – но в по-високото ниво на оборудване Expression. Същата моторизация е достъпна и само на предно (от 43.390 лева). „Черешката на тортата“ е топмодификацията Hybrid 140 (с 1,6-литров ДВГ и 2 електромотора), достъпна срещу минимум 50.690 лева в линията Expression. Именно хибридът е единствената опция, ако държите на автоматик – но той не предлага възможност за 4х4.

По отношение на материалите в купето, Duster продължава определено да се намира по-
скоро от страната на здравеняците. Но дигиталният кокпит издава колко по-модерен е станал SUV-ът.

Но какво включва базовата модификация? На практика всичко необходимо, дори и малко повече – климатик, задни паркинг сензори, асистент за поддържане на лентата, асистент за спускане по наклон, круиз контрол и др. Единственото по-специфично е, че при версията Essential в ролята на инфотейнмънт система влиза смартфонът ви, за който има специално гнездо в центъра на таблото. При следващото ниво Expression вече ще получите информационно-развлекателна система с 10-инчов тъчскрийн, както и дигитално табло, камера за заден ход и др.

Благодарение на платформата CMF-B новата Dacia Duster осигурява повече място за пътници и багаж от предишното поколение и е само малко по-дълга. Модерните инженерни решения на платформата също така намаляват вибрациите и шума от пътя, подобрявайки комфорта на водача, като същевременно моделът запазва същата обща дължина от 4,34 метра. Като цяло обаче „по-прибраният“ дизайн създава усещането, че автомобилът е по-малък. В действителност обаче новата платформа осигурява осезаемо повече място за краката отзад (+30 мм), както и повече широчина за водача и пътника отпред.

Превключвателят за офроуд режимите предлага пет различни настройки – в т.ч. и за екологично шофиране

Атрактивен акцент при 4х4-версиите е системата 4×4 Terrain Control, която по подобие на Range Rover предлага различни режими на шофиране – общо 5 на брой (Аuto, сняг, кал/пясък, офроуд и екологичен). Значително по-важен за офроуд представянето обаче е клиренсът – цели 217 мм. Румънците са подобрили и ъглите на заход, които вече са съответно до 31° отпред и до 36° отзад, както и ъгъла на рампата (24°). Малките изображения на силуета на Duster напомнят на т.нар. Easter eggs при Jeep. Всички тези „препратки“ към доказани всъдеходи подсказват, че бюджетният SUV предлага значително по-добри показатели за движение по пресечен терен, отколкото бихте очаквали. При това моделът се предлага с две различни предни брони – като едната прави Dacia-та по-проходима.

За разлика от предшественика си, новият Duster предлага голям брой асистиращи системи.

Иначе на асфалта Duster се движи уверено, накланя се порядъчно, поглъща със спокойствие повечето неравности на пътя. Освен това има и нови асистиращи системи: асистент за запазване на пътната лента, система за разпознаване на пътни знаци, асистент за аварийно спиране и система за разпознаване на умора у водача. От Европейския съюз го изискват, Dacia го изпълнява. Практично: с бутон на волана можете да изключите всички акустични предупредителни сигнали на системите.

Интелигентните точки на закрепване YouClip могат да бъдат използвани за най-различни аксесоари – приключенски настроените клиенти на модела ще го оценят

Търсачите на приключения ще оценят богатата гама аксесоари (от гумени стелки до пакет за спане), с които могат да се радват на пътешествията сред природата. Интелигентните точки на закрепване YouClip стават за стойка за таблет, калъф за съхранение, стойка за смартфон с индукционно зарядно устройство или „3-в 1“ (държач за чаша, кука за чанта и подвижна лампа). Изключително удобно за калните ботуши сред офроуд разходки е гуменото покритие на багажника, благодарение на което няма да се налага да перете мокета.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин