Новият DS 3 преподава изкуството на финеса и не се отказва от ДВГ

2501
2024

Новият DS 3 наследява DS 3 CROSSBACK, отразявайки характерната за марката комбинация от безспорни знания и умения и добавяйки към тях авангардно вдъхновение, въплътено в новия дизайн и технологии. Версията E-TENSE на новия DS 3 използва 100% електрическо задвижване с мощност 115 кВт (156 к.с.) и нова батерия с капацитет 54 кВтч, което позволява автономен пробег до 404 км в комбинирания цикъл на WLTP.

Новият DS 3 се произвежда само в завода в Поаси, в района на Париж, във версии с електрическо задвижване или двигатели с вътрешно горене (бензин или дизел). ДВГ агрегатите, както и новият електродвигател и батерия с увеличен капацитет също се сглобяват във Франция.

В началото на бляскавата Седмица на модата в Париж, паралелно с дебюта на колекциите дамски облекла preta-porter за сезон пролет-лято 2023, DS Automobiles представи най-новото си творение в лицето на новия DS 3, преди да отбележи официалната му световна премиера на автомобилното изложение в Париж.

Истински еталон в своя пазарен сегмент по отношение на дизайна, технологиите и електрификацията на задвижването, DS 3 CROSSBACK се превръща в новия DS 3. Промяната е съпроводена с нова, по-аеродинамично и атлетично оформление на предната част, привлекателна продуктова гама с нова структура, навлизане на нови технологични решения и нова комбинация от електромотор и акумулаторна батерия в 100% електрическата версия. Всичко това откроява ярко новия DS 3 на фона на основните му конкуренти.

Последната линия в дизайна, характерна за останалата част от гамата на DS Automobiles, е отразена в обновената радиаторна решетка, която вече е по-широка и допълнена с блестящо черни или хромирани диамантени върхове в зависимост от нивото на оборудване. Емблематичните DS WINGS са променени така, че да осигурят фин преход между решетката и фаровете.

Новите LED фарове, които са част от стандартното оборудване на цялата гама, внасят по-динамичен стил и придават на новия DS 3 по-ярка външност с трите функционални модула, подчертани с покритие от матов хром. Като допълнително оборудване се предлага и матричната система на светлините DS MATRIX LED VISION с интелигентно управление и автоматични дълги светлини за максимален комфорт и безопасност. Новият преден спойлер и радиаторната решетка са напълно променени с цел оптимизация на аеродинамичните характеристики, а елементите за подобряване на обтекаемостта по периферията на долния отвор за въздух в предната част са ярка демонстрация на повишената аеродинамична ефективност.

Позицията на водача е променена с представянето на новия волан. При него приборите за управление на асистиращите системи и бутоните за контрол на инфоразвлекателната система са прегрупирани и допълнени с лостчета за ръчна смяна на предавките на автоматичните трансмисии. Новият централен екран с висока разделителна способност и диагонал 10,3 инча вече е част от стандартното оборудване заедно с вградената нова инфоразвлекателна система DS IRIS SYSTEM.

В новия DS 3 E-TENSE се използва изцяло нов хибриден синхронен електродвигател двигател (HSM – hybrid synchronous motor), в който са вложени знанията и опитът, придобити в състезанията във Формула Е, за да постигне максимално висока ефективност. Той работи с напрежение от 400 волта и постига мощност от 115 кВт (156 к.с.) и въртящ момент от 260 Нм. Новата акумулаторна батерия с брутен капацитет 54 кВтч (51 кВтч нето) използва система за термоконтрол чрез водно охлаждане и термопомпа и позволява по-бързо зареждане, постигане на по-продължителен автономен
пробег и по-дълъг експлоатационен живот. Стандартно вграденото зарядно устройство може да използва правотокови зарядни станции с мощност до 100 кВт (възстановяване на заряда от 10 до 80% за 30 минути) и станции на променлив ток с мощност до 11 кВт (зареждане на батерията от 0 до 100% за 5 часа и 45 минути).

Новият DS 3 се предлага и с два бензинови двигателя – PureTech 100 с 6-степенна ръчна предавателна кутия и PureTech 130 с 8-степенна автоматична трансмисия. Предлага се и дизеловата версия Diesel BlueHDi 130 с 8-степенна автоматична трансмисия.

Стандартното оборудване на новия DS 3 включва камера в горната част на челното стъкло и много високо равнище на системите за асистенция на водача с функции за поддържане на лентата за движение LKA (Lane Keeping Assist), за разпознаване на пътни знаци TSR (Traffic Sign Recognition) с показване на информацията за тях на екрана на блока контролни прибори пред водача, и активна система за аварийно спиране ASB (Active Safety Brake) за предотвратяване на сблъсък.





Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин