Новият Dodge Challenger SRT Hellcat


3
май
2018

Dodge ни подготвя за новата моделна година на Challenger и показа първите тийзъри на SRT Hellcat. Също както и при наскоро показания пакет Shakedown, промените в дизайна са вдъхновени от миналото. Предният капак има „двоен шнорхел“ – тоест двоен вентилационен отвор. Познавачите веднага ще открият прилики с класическите модели от 60- и 70-те години като Challenger R/T 440 Six Pack от 1970 г. или Plymouth Barracuda Gran Coupé от началото на 70-те години. Според Dodge този елемент няма да бъде сам шоу, а ще осигурява въздух за работещия отдолу чудовищен 6,2-литров V8-агрегат.

По-мощният SRT Demon няма да бъде предлаган от Dodge като нов модел през 2019 г. Старата версия от 2018 г. ще отиде в историята като рядък модел с лимитирана серия от 3300 автомобила. Някои елементи на Demon обаче ще бъдат заимствани от новия Hellcat сред тях например TransBrake (нещо като Launch Control), Air-Chiller (охлажда всмуквания от климатичната инсталация въздух) и колелата на Nitto. Освен това мощността на 6,2-литровия Hemi-V8 мотор ще бъде увеличена от досегашните 717 на 735 к.с. Макар и това да е далеч от 851-те конски сили на Demon, все пак е прилично постижение. Управляващ се чрез инфотейнмънт системата драг-режим окомплектова пакета.

С оглед на бъдещето на Challenger: актуализирането за моделната 2019 г. вероятно ще бъде последното до смяната на поколенията през 2021 г. След това автомобилът ще бъде „качен“ на платформата FCA на Maserati Ghibli. Все пак актуалното, стартирало през 2008 г. поколение, е базирано на 20-годишната платформа LX, което е използвано и от Mercedes W210 (поколението с четири „очи“ до 2002 г.).

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >