2020
004 ТРЯБВА ДА ОСТАНЕ ХЛАДНОКРЪВЕН. На правата Майк Крос дава газ. 6-цилиндровият мотор фучи, а отзад свисти един от страничните прозорци. Defender, официално наименование „прототип 004“, изглежда толкова зрял, че дори се радвате на някой друг недостатък, който ви напомня за миналото. Land Rover се държи спокойно при темпо 190, след това инженерът по разработката го вкарва в завоя и после изправя курса до стабилно положение. При такова състояние на асфалта предшественикът отдавна щеше да е финиширал между дърветата. Момент – дали това изобщо е Defender?

На външен вид може да се каже. Вертикалната предница, отворите на вратите и четирите малки прозореца на покрива дават достатъчно основание на феновете на Landy да празнуват прераждането на своя любимец. Good old Defender is back. Всъдеходът, който се качва на трона сякаш още преди кралица Елизабет Втора, накрая бе безнадеждно остарял и толкова нелеп, колкото тъпите вицове на принц Филип.

Затова събитието е историческо – да изживееш новия Defender за първи път от мястото до шофьора. Седиш високо като на трон – с четири сантиметра по-високо в сравнение с Discovery. Оборудването прави шпагат между миналото и бъдещето: от една страна, класически дръжки, а от друга модерни широки монитори. Land Rover обещава най-новото поколение на своята инфотейнмънт система, но това не означава нищо – както знаем, принципно англичаните изостават в това отношение. Все пак дисплеите се отличават с отличен контраст. В задницата доминира офроуд фолклор: миещи се постелки, регулираща се по дължина задна седалка, трети ред седалки. А най-отзад е разположено резервното колело, което пречи на видимостта. Няма проблем, камерата на покрива ви осигурява поглед върху нещата.
С резервното колело моделът е дълъг 5,02 метра и по този начин надвишава някои луксозни лимузини. В тази лига хибридът е наличен в топнивото на оборудване: 400 к.с., за 6,1 секунди до темпо 100, могат да ви спрат единствено всесезонните гуми, които да се затруднят с теглото от 2,3 тона. Естествено този мощен мотор звучи благородно при скорост 130 – също както и в Range Rover Sport. „По време на разработката той бе мащабът ни за комфортно возене“, казва Майк Крос.

Всичко е на светлинни години напред в сравнение със стария Defender, а сега сме любопитни, как ще звучи базовият дизелов мотор с 200 к.с. Инженерът прекарва Land Rover на тестовата отсечка в Гейдън през няколко гадни бабуни и през участъци с лош асфалт, което е погълнато от въздушното окачване със спокойна усмивка.
Продължете на следващата страница