2021
ВЪПРОСЪТ ТРЯБВА ДА ЗВУЧИ ТАКА: дали това наистина е Defender? Името предизвиква появата на образи в съзнанието ни: кралицата, която се люлее с него на път към имението си в провинцията. Или обобщено: моделът е символ на пуризъм и приключение. А какво е това, което сега стои пред нас? Един супер модерен SUV, претрупан с техника, големи дисплеи, който винаги е онлайн. А това няма нищо общо с Defender.
Или пък? Поне дизайнерите са се постарали да запазят старата линия. Новото поколение има много препратки към старото: предния капак, кръглите фарове, вертикалната задница. Обаче това Landy не е в никакъв случай копие 1:1 по примера на G-клас. По-близо до предшественика си моделът на британците е по отношение на офроуд пригодността. Дори новият е още по-добър. На хартия превъзхожда предишния модел с доста. Докато преди за извън пътя бе необходим водач, сега работата се върши от компютър. Да пътуваш с Defender през камънаци и трудни терени е толкова лесно, колкото да отидеш с Tiguan до супермаркета.
В модела има техника: първият Defender бе със семпла конструкция, разваляше се често, но и се ремонтираше лесно. Новият залага на платформата на своя благороден събрат Land Rover Discovery. Сега ще се наложи да продължим да живеем някак си и да се радваме на независимо окачване, кормилен механизъм със зъбна рейка и алуминиева самоносеща конструкция, опционално въздушно окачване и здраво захапващи спирачки. При все че понякога спирачките спират доста яко, спирачният път на тежащия 2,4 тона колос е 40 метра – все още дълъг. Все пак резултатът е с 10–15 метра по-малко в сравнение с досега. Вместо да се люлее по пътя, сега Defender вози внимателно и комфортно, справяйки се с препятствията на големия град. Докато навремето още при темпо 90 км/ч човек започваше да се притеснява, днес тази скорост изобщо не се усеща. И докато досега водачите на Defender можеха само да предположат накъде ще продължи пътуването след завъртане на волана, днес ще можете да управлявате модела доста добре в завоите.
Също и заради по-добрата (или по-скоро налична) шумоизолация можете спокойно да разговаряте в автомобила. Най-важното е, че вече разполагате с място. Landy е по-дълъг с 40 сантиметра и по-широк с 20 см. Ако сте успели да се справите с качването нависоко, ще седите върху големи кресла и ще се чувствате удобно дори и с височина от 2 метра на задната седалка на дългия 4,76 метра Defender 110. Опционално се предлага и трети ред седалки. Отзад ще се наложи да се погрижите сами за развлечението си – за целта разполагате с няколко USB букси и 12-волтов контакт. Отпред новата инфотейнмънт система Pivi-Pro се грижи за доброто настроение. Системата с 12,3-инчов тъчдисплей и менюта с възможност за индивидуализация реагира значително по-бързо в сравнение с досегашните системи на Land Rover, като освен това се управлява безпроблемно. Напълно дигиталният комбиниран уред, настройващ се чрез бутоните на волана, изисква време за свикване. Разнообразие: между предните седалки има централна конзола с отвор; една версия с подлакътник или хладилник, като можете да поръчате дори сгъваема аварийна седалка.
Продължете на следващата страница