Новият Corvette C8 Stingray – с централно разположен мотор


19
юли
2019

GM представи официално осмото поколение на Chevrolet Corvette. За първи път в историята на легендата двигателят е разположен централно – за да може машината да се бори по-адекватно с европейската конкуренция в лицето на модели на Porsche и Ferrari. Може би, неслучайно в дизайна откриваме прилики с някои „отрочета“ на Скудерията. Феновете на предишните поколения на модела определено ще забележат липсата на дълъг преден капак.

Хората от General Motors остават верни на принципите си и се отказват от турбопълнене. За задвижването се грижи 6,2-литров V8, който в базовата си версия генерира 495 к.с. и максимален въртящ момент от 637 Нм. Благодарение на тези показатели американският спортист ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3 секунди. Максималната скорост е над 300 км/ч. За предаването на мощността към колелата се грижи 8-степенна трансмисия с два съединителя, която ще сменя предавките изключително бързо.

2020 Chevrolet Corvette Stingray

За да радва окото, двигателят е разположен зад водача под дебело 3,2 см покритие от плексиглас. Подобно на състезателен автомобил, новият Corvette разполага със сух картер и три помпи за маслото. Водачът може да избира между 5 режима на шофиране: Tour, Sport, Track, Mymode и Z-mode. По желание могат да бъдат поръчани адаптивни амортисьори и Performance Traction Management.

Новият Corvette обаче е не само по-спортен, но и по-практичен. Клиренсът е увеличен, за да гарантира по-безгрижно преминаване през неравности. С натискане на бутон предницата се вдига с 40 мм – за да нямате проблеми с легналите полицаи. Системата за повдигане действа при скорост до 38 км/ч и може да се активира автоматично на 1000 точки, зададени в навигационната система. Общото двата багажника – отпред и отзад, предоставят обем от 357 л за товари.

2020 Chevrolet Corvette Stingray

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >