AUTO BILD България / Новият Civic: от „космически кораб“ към „спортист“

Новият Civic: от „космически кораб“ към „спортист“

Honda Civic излезе в десетото си поколение – и за първи път за модела има турбобензинов двигател със 182 к.с. Дали турбото ще накара сърцето на нашия редактор да забие учестено. Ще разберете от нашия тест!


8
ное.
2016

Къде са великите Magic Seats? Вдигащите се нагоре задни седалки, уникални за Golf-класа, липсват в новия Civic. Това обаче не е единствената промяна: Honda слага край с визията на космически кораб на предшественика и вече изглежда по-дълга и по-ниска – както и по-внушителна отпред, все пак хечбекът трябва да се хареса на щатските клиенти.

Civic е златната кокошка на Honda още от 1972 г., а в десетото си поколение той поема по различен път във всяко отношение: от двигателя до удълженото с 3 см междуосие. Отзад човек няма никакъв проблем да кръстоса крак върху крак, а със своите 478 л багажникът също предлага богато (дори рекордно) пространство.

Посредством 7-инчовия тъчскрийн може да се управлява и климатикът, както и други важни функции.

Посредством 7-инчовия тъчскрийн може да се управлява и климатикът, както и други важни функции.

Много по-важно е, че шофьорът е с 3,5 см по-близо до асфалта, защото резервоарът, който преди беше поставен под предните седалки, вече е пред задната ос – както при конкурентите. Изчезнал е „многоетажният кокпит“, а богатият на настройки дисплей на скоростомера и големият монитор на инфотейнмънт системата правят впечатление на много подредени. Високата централна конзола осигурява спортни отделения за седалките, отгоре се намира превключвателят за адаптивните амортисьори (регулируеми на две степени). Характерният в наши дни бутон за режимите на шофиране обаче отсъства.

Спортната визия изисква двоен спойлер.

Спортната визия изисква двоен спойлер.

Новият бензинов агрегат се развърта пъргаво и не изпада в турбодупка

Новото време обаче се чувства под капака. Турбобензиновият агрегат си пада по „високооборотни оргии“ – като типичен представител на марката. Устремът на 1,5-литровия мотор, който звучи стабилно още от обороти на празен ход, спира устрема си чак при 6600 об/мин. По норма се задоволява с 6,0 л на 100 км, но при нашия тест бордовият компютър отчете 9,3. Кормилното управление с променливо предавателно число e почти като при суперспортния NSX, има добра обратна връзка, всяко превключване на предавка гарантира истинско удоволствие от работата със скоростния лост, а в комбинация със 17-цоловите джанти окачването гарантира спортно поведение – Civic определено е един от най-приятните за каране компактни модели. По отношение на динамиката от Honda са постигнали целите си.

Силуетът изглежда по-спортен и по-стегнат.

Силуетът изглежда по-aтлетичен и по-стегнат.

Очакваме Type R с 350 „коня“

Изборът на версии при началото на продажбите не е много богат. В началото на 2017 г. „японецът“ ще може да бъде поръчан с два бензинови агрегата – освен въпросния мотор със 182 к.с. ще има 3-цилиндров с работен обем 1 л и 129 к.с. И в двата варианта ще можете да избирате между 6-степенна ръчна трансмисия или CVT. В края на следващата година ще се появи и 1,6-литровият дизел (на който се падаха 20% от продажбите на актуалния модел) със 120 к.с., а по-късно ще дойде и „нисколетящият“ Type R с 350 „кончета“. Платформата позволява 4х4 и хибридна система, но комби не е предвидено – клиентите ще трябва да се задоволят с актуалния Sport Tourer, който ще бъде произвеждан до 2018 г. Все още няма информация за оборудването и за цените.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >