2022
Новата генерация на Honda Civic e проектирана така, че нейните хибридно задвижване (e:HEV – hybrid electric vehicle), кормилна система и окачване осигуряват завидни нива на динамика и бърза реакция, които са били винаги ключови за Civic.
Продажбите на единадесетото поколение на Civic ще започнат до края на тази година. Това е поредният водещ модел, който Honda електрифицира непосредствено след като това се случи със CR-V, Honda e, Jazz, Jazz Crosstar и HR-V. Автомобилът ще е оборудван с модернизираното последно издание на хибридната система e:HEV. Тя комбинира литиево-йонни батерии и два компактни електромотора с новия 2,0-литров бензинов двигател, работещ по цикъл на Аткинсън.
Двигателят с вътрешно горене постига най-добрата в бранша, равносилна на 41%, топлинна ефективност. Отличава се с оптимизирано за по-бързо и икономично изгаряне директно впръскване и висок въртящ момент още от ниски обороти. Добавени са и редица технологии като катализатор, активен при ниска температура, както и променена конструкция на всмукателния колектор, което допринася за намаляването на разхода на гориво, но същевременно повишава мощността.

Резултатът от всички тези технологични подобрения са нисък разход и вредни емисии от въглероден диоксид в комбиниран цикъл на движение по Световния хармонизиран стандарт WLTP – съответно 4,7 л/100 км и 108 г/км. Стойностите от 135 кВт макс. мощност и 315 Нм макс. въртящ момент налагат напълно новия Civic като изключително атрактивен за шофьорите автомобил в C-сегмента.
Върховите ефективност и управление на енергията са постигнати с прилагането на иновативни технологии като актуализираната версия на интелигентния захранващ блок на Honda (IPU), който е с 23 мм по-тънък и с 1 кг по-лек спрямо предишното си издание, но е с най-високия в гамата брой на клетките – 72. Разположен е под задните седалки и тази негова позиция позволява повече вътрешно пространство в купето.

Монтираният под капака нов блок за управление на захранването (Power Control Unit – PCU) осигурява по-бързо зареждане и разреждане на електричеството, допринасяйки за допълнително 12-процентно увеличение на мощността спрямо предишните издания на хибридната система e:HEV. Повишението на дебита на мощност, както и на капацитета на блока за управление на захранването дава възможност на електрическия режим да поеме по-голямо натоварване. Новото му високоволтово алуминиево окабеляване е с 40% по-ниска маса спрямо конвенционалното медно.
Превключването между електрическо задвижване, хибридно и такова само на двигател с вътрешно горене става неусетно. Шофьорът има възможност да избира между четири режима на управление – Eco, Normal, Sport и новия с индивидуални настройки.
Завладяващата гъвкавост на пътното поведение е допълнена от изключителен финес във всяко отношение и елиминирането на нежелателните звуци и вибрации. Допълнителен балансиращ вал и колянов вал с висока якост осигуряват нежна работа на мотора, докато шумовете от него са намалени с помощта на по-добрата изолация на всмукателния колектор и на капака на силовия агрегат.
Изключителната задвижваща система е допълнена от отлична конструкция на шасито. Civic e:HEV беше разработен с огромно внимание по отношение на реакцията и от страна на волана, повишаваща усещането за връзката между шофьора и автомобила. Подобрената стабилност дори по неравни пътища е постигната благодарение на удълженото спрямо предишното поколение на модела с 35 мм междуосие и по-широката с 18 мм задна следа.
За да се засили удоволствие от шофирането, е установена нова логика на контрола при управление по лъкатушни пътища, която гарантира, че функционирането на двигателя с вътрешно горене е активно при движение по траектория с много завои. Това осигурява незабавно ускорение и истинско усещане за динамика. На магистрала допълнителният въртящ момент и електрическото задвижване гарантират бързо изпреварване с висока скорост, но и с ниско ниво на шума за спокойно пътуване на дълги разстояния.