Новият Citroën C4 X – само електрически

3006
2022

Citroën C4 X ще съдържа в името си „ë“, тоест ще се появи само като електромобил!

За новото шоу дизайнерите в Париж са създали нов външен вид. C4 X е седан с по-голяма практичност и с шикозна задница.

Един скосен SUV, който с 1,53 метра е също толкова висок, колкото и нормалния C4. Задачата му е да излъчва елегантност и затова е с 20 см по-дълъг от своя събрат без X в името. В отдела по маркетинг го наричат кросоувър.

Задвижване: C4 X ще се появи изцяло като електрически модел

Новият път на Citroën може да се разглежда като революция, но не по отношение на автомобила, а при задвижването. Тъй като французите са решили да продават C4 X в Германия само във версия ë-C4 X, тоест като електромобил.

Иначе във Франция моделът се предлага на пазара и с два бензинови и с един дизелов агрегат. Смела стъпка, но последователна: при обикновения C4 делът на версията с електрическо задвижване е 60 процента, а тенденцията е покачваща се!

Пробег: SUV-ът изминава до 360 километра

Задвижването ни е познато. Peugeot 208, Opel Corsa-e и Mokka-e вече го използват. Мощността е 136 к.с., а капацитетът на батерията от 50 кВтч. също е типичен за моделите на концерна.

Благодарение на аеродинамиката пробегът е по-добър: 360 километра по WLTP посочва Citroën. Максималната скорост по магистралата е 150 км/ч, иначе се намесва електрониката.

Инфотейнмънт: C4 разполага с Apple CarPlay и Android Auto

Когато батерията се изтощи, можете да  заредите със 100 кВт., като след половин час ще сте достигнали ниво от 80 процента от батерията. На уолбокс с 11 кВт. ще са ви нужни пет часа за пълното зареждане на батерията. Също така можете да свържете безжично смартфона си с ë-C4 X чрез Apple CarPlay и Android Auto.

Новата инфотейнмънт система владее също така Over-the-air-ъпдейти и е серийно с 10-инчов централен монитор. Системата за гласови команди реагира на „Hello Citroën“.

Пазарен старт: най-късно през 2023 г.

Coupé-седан-SUV-кросоувърът ще се появи на пазара най-късно през 2023 г.

ИЗВОД

Денис Петерман

По-дългата и по-елегантна линия на Coupé­ определено отива много на ë­-C4 X. Смело решение от страна на французите да се откажат от двигателите с вътрешно горене.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин