Новият Citroën C3 ще струва минимум 32 796 лева, на ток – с 15 000 лева отгоре

0606
2024

С премиерата на новия ë-C3, марката Citroën дава начало на една нова френска революция. До този момент електрическите превозни средства се възприемаха по-скоро като своеобразна луксозна територия, запазена единствено за елита, но новият ë-C3 е на път да предизвика драстична промяна. С цената си от 47 990 лева (базовият бензинов вариант на С3 ще струва минимум 32 796 лева), моделът се явява средство за масово достъпна електрическа мобилност и демонстрира неопорими качества – новаторски дизайн в стил SUV, богато оборудване, типичен за модел на Citroen комфорт, местно производство в Европа и пробег до 320 километра с едно зареждане на акумулаторната батерия.

За да популяризира и акцентира върху тези неоспорими факти, Citroën стартира също толкова революционна рекламна кампания. При нея за първи път е използван напълно интегриран продуцентски подход за създаването на множество различни типове съдържание, с което се гарантира максимално въздействие по всички медийни канали и по цялата фуния на конверсии.

Резултатите от тази стратегия са наистина поразителни. За снимките на място, организирани в унгарски замък, са мобилизирани общо пет снимачни екипа, които работят неуморно в продължение на пет дни и нощи. Отличеният с многобройни награди режисьор Фредрик Бонд не пести усилия и средства за създаването на телевизионната реклама, отразяваща неговия кинематографичен поглед към революционната същност на новия ë-C3. Сценичните костюми и перуките за клипа са заимствани от реквизита на „Мария Антоанета“на София Копола. Екипът каскадьори е работил по филма „Дюн 2“, а саундтракът е оригиналната версия на песента „Suffragette City” на Дейвид Бауи. В подчертано закачлив дух и дързък стил, рекламният филм разказва как електромобилите най-накрая се озовават в ръцете на широките народни маси.

Успоредно със снимките за телевизионния клип, множество други екипи зад кулисите създават широка палитра от различно съдържание, насочено за разпространение в социалните медии, дигитали „капсули“, ключови визуални елементи и многообразно друго тематично съдържание. В резултат на този подход, всички рекламни материали бяха генерирани директно от извора и перфектно адаптирани към съответната форма на употреба и излъчване формати – от банери за YouTube, през анимирани GIF файлове до карусели за употреба в социалните медии. Чрез едновременната продукция на пълния спектър от съдържание (телевизионно, дигитално и съдържание за социалните медии), продукцията на новата кампания има всички шансове да повлияе на света на рекламата така, както появата на новия ë-C3 се отразява на автомобилната индустрия.

В този смисъл използваният новаторски подход е в пълно историческо съответствие с традициите и творческия стил на Citroën по отношение на рекламата. Големите пазарни хитове на марката винаги са били придружавани от не по-малко новаторски подход към тяхната комуникация.

Ярките изяви и оригинални решения в тази насока могат да се проследят както назад във времето до надписа „Citroën”, осветявал Айфеловата кула от 1925 до 1936 година, така и в свежите съвременни форми като тазгодишния телевизионен клип за обновената гама лекотоварни автомобили, който пречупи каноните на традиционната реклама на лекотоварни автомобили през призмата на романтична любовна история между работещия човек и неговия лекотоварен автомобил.

„Ярките творчески постижения в рекламата са също толкова важна част от историята на Citroën, колкото и иновативните технологични решения, довели до появата на пазара на революционни продукти, които подобряват качеството на живот на хората. Новият ë-C3 е революционен автомобил, който предлага за първи път наистина достъпна и масова електрическа мобилност с високо качество. Това е продукт, който заслужаваше създаването на запомняща се, въздействаща и визуално зашеметяваща кампания, допълнена от фантастичен саундтрак“, посочи Федерико Гойрет, старши вицепрезидент маркетинг и комуникации на Citroën.

С яркия си хумор, остроумие, дързък и провокативен дух, марката Citroën винаги е правила нещата по свой и по-различен начин. От тази гледна точка впечатляващата нова кампания несъмнено поставя крайъгълен камък в тази сфера на автомобилната индустрия, но за Citroën е просто част от една дълга и горда традиция.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин