Новият Citroën С4: добро представяне (ТЕСТ)


21
мар.
2021

КАКВО СЪМ АЗ? Представител на компактния клас и същевременно кросоувър? Хората от Citroën не се занимават много сериозно с въпроса за каросерията – не е и необходимо. Поглед в техническите данни на новия C4 ни разкрива размерите на класически модел от компактния клас. 4,35 м дължина, 1,80 м широчина и 1,52 м височина. Погледът към каросерията обаче ни разкрива: категорично кросоувър. Така, че без значение, дали става дума за компактен автомобил или кросоувър, трябва да споменем, че C4 блести на друго място. Комфортът винаги е бил важен за французите, затова и на задните седалки ще седите доста удобно, дори и на дълъг път. Същото важи и за окачването с Progressive Hydraulic Cushions, което макар и да не се доближава до спряната хидропневматична система, си върши работата чудесно. Дори по-големите неравности се поглъщат сравнително спокойно от C4. По отношение на моторизациите за пазарния старт Citroën ще предложи един бензинов, един дизелов, както и изцяло електрическия ë-C4 (да, пише се с точки над е!).

На новата платформа CMP от тази година ще бъде базирана и новата Astra на Opel

Двата конвенционални агрегата са със 130 к.с., по-късно ще се появят още един бензинов двигател със 100 к.с., един със 155 к.с. и един дизелов със 110 к.с. За превключването на предавките се грижат или 6-степенна механична, или 8-степенна автоматична трансмисия. Повече информация за ë-C4 ще намерите в карето вдясно. Французите са разкрасили умело вътрешното пространство в сравнение с това на C4 Cactus. Изработката и използваните материали са безупречни, а ергономичността благодарение на аналоговото управление на климатроника и тъчдисплей с механични превключватели за силата на звука е безупречна. Освен с големия си брой поставки (обща вместимост от 39 литра) в арматурното табло има допълнителна поставка (от ниво Feel Pack), която предлага място за таблет. Вадещата се стойка (виж снимката на кокпита) позволява по-стабилно закрепване. Специално фолио предотвратява това, водачът да вижда този таблет. Също така той бива подпомаган от общо 20 асистента: сред тях са темпомат, активен асистент за поддържане на пътната лента и за мъртвата зона, както и система за разпознаване на пътни знаци.

Шикозен и най-вече прегледен интериор с добра ергономичност и поставка за таблет пред пасажера

Първи впечатления

Прилично предлагано място, добра изработка, много добра ергономичност. Видимостта назад е малко ограничена заради разделеното на две задно стъкло.

Двойният товарен под предотвратява стъпалото при сгънати задни седалки

ИЗВОД

Citroën са създали в лицето на C4 различен, но преди всичко успешен компактен модел. Интелигентна концепция на каросерията, дизел, бензинов и електромотор от самоя старт – харесва ни!

Citroën C4 Puretech 130 EAT8 Shine

Двигател 3 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1199 см3 Мощност 96 кВт (130 к.с.) при 5500 об/мин Макс. въртящ момент 230 Нм при 1750 об/мин Задвижване предно/8-степ. авт. трансмисия
Д/Ш/В 4355/1800/1525 мм Тегло (празен) 1353 кг Багажник 380–1250 л 0–100 км/ч 10,2 сек
Макс. скорост 210 км/ч Разход 4,8 л А95Н Емисии CO2 110 г/км Цена 51 661 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин