2021
Mercedes тръгва по нов път при новото поколение Citan. В бъдеще премиум „баничарката“ ще бъде предлагана в две версии: като Т-класа или изцяло електрически EQT в пътнически вариант и като товарен вариант, който ще продължи да се нарича Citan и също ще бъде пуснат на пазара с електрическо задвижване като eCitan. Второто поколение на „занаятчийската» модификация е разработено отново заедно с Renault. Когато на 21 септември 2021 г. започнат поръчките, ще има само версия с къса междуосие, по-късно ще има и дълга база, както и Mixto, комбинация от лекотоварен вариант за доставка и за превоз на хора. Първите автомобили ще бъдат при дилъри през есента на 2021 г. Базовата цена за Германия е 23 800 евро (ок. 47 000 лева). Изцяло електрическият eCitan ще бъде добавен към гамата през втората половина на 2022 г.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА CITAN НА СТАРО
Новото поколение визуално се отличава силно от своя технологичен събрат Renault Kangoo – но само отпред. Преработената предница изглежда по-дълга и по-скосена от тази на френския автомобил, а дизайнът не е толкова закачли. „Баничарката“ получава и актуалното „лице” на марката Mercedes с по-плоски фарове и нов светлинен подпис. Стандартно те са оборудвани само с LED дневни светлини и мигачи, а за Full LED фарове се доплаща. Новата решетка има три двойни ламела, и разбира се – голяма звезда в средата. Новата престилка има по-голям централен въздухозаборник. Отзад разликите спрямо Kangoo са по-незначителни, като дори формата на задните светлини е същата.
И в двете си версии Citan е пораснал като дължина, височина и междуосие, като същевременно е с намалена ширина. В сравнение с предшественика си обаче, фургонът предлага малко по-ограниченос товарно пространство. Досега беше 3,1 m³, сега е 2,9 m³. Размерите накратко:
Товарен вариант Citan:
● Дължина/ширина/височина/междуосие: 4498 мм/1859 мм/1832 мм/2716 мм
● Допустимо общо тегло: до 2250 кг (в зависимост от оборудването)
● Полезен товар: до 782 кг (в зависимост от оборудването)
● Максимален товарен обем: 2,9 m³
● Места: 2-3
● Максимално тегло на ремарке: 1500 кг / без спирачки: 750 кг
Citan Tourer
● Дължина/ширина/височина/междуосие: 4498 мм/1859 мм/1811 мм/2716 мм
● Допустимо общо тегло: 2095–2174 кг
● Полезен товар: 380-539 кг
● Места: 5
● Максимално тегло на ремарке: 1500 кг / без спирачки: 750 кг
AUTO BILD вече седна в новия Citan. В сравнение с предшественика интериорът е много променен, като подредбата на елементите съответства на тази пр Renault Kangoo. Въпреки че новият Citan има функции за инфотейнмънт система MBUX (срещу доплащане), той няма Widescreen-кокпит или дигитални. Дори в по-високото оборудване скоростомерът остава аналогов, с цветен екран в средата. Прикрепеният централен дисплей е с размери седем инча. Независимо от това, търговските клиенти се възползват от свързаността с приложението „Mercedes me connect“ за планиране на автопарка и мониторинг на автомобилите. С помощта на приложението състоянието на автомобила и сервизните интервали също могат да се проверяват и планират дистанционно.
Кокпитът на по-високата линия оборудване Pro (с кожен волан, хромирани панели и типичните за Mercedes дюзи, наподобяващи турбина) изглежда почти прекалено благородно за „баничарка“. Докато Pro е по-скоро Citan за шефа, базовото оборудване се предлага със здрава твърда пластмаса. Поздравления за практичния държач за мобилен телефон за водача, както и за USB портовете за зареждане на мобилни телефони и т.н. Когато плъзгащата се напред седалка е в сгънато положение, получавате почти изцяло равен под за товарене.
Citan се предлага в две версии: Base и Pro. По-скъпото оборудване Pro се предлага с дръжки на вратите, боядисани в цвета на каросерията, LED светлини в интериора, регулируема по височина шофьорска седалка, климатик, електрически стъкла отпред и – само в товарната версия – пластмасов под в товарната зона. Системите за асистенция на водача винаги включват помощ при потегляне на наклон, асистент за страничен вятър вятър и система за предупреждение при умора. Tourer има още повече асистенти франко завода: Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist и разпознаването на пътни знаци също са стандартни.
За пускането на пазара Mercedes предлага дизелов двигател в три нива на мощност и бензинов двигател в два варианта. Четирицилиндровият дизел има работен обем 1,5 литра. Предлага се със 75, 95 и 116 к.с. Най-мощната версия има специална функция за бързо ускоряване при изпреварване – т.е. Boost. Благодарение на нея получавате за кратко до 121 к.с.и 295 Нм. Двигател номер две е 1,3-литров бензинов. Предлага се със 102 или 131 к.с. Шестстепенната скоростна кутия е стандартна, а за двата по-мощни двигателя има 7-степенна с два съединителя.
eCitan с пробег от около 265 километра
През втората половина на 2022 г. Mercedes ще представи изцяло електрическа версия. Според вече публикуваните данни, eCitan получава задвижването си от Kangoo Rapid E-Tech Electric, коeто също ще бъде пуснато през 2022 г. Електрическият двигател с мощност 102 к.с. и 245 Нм и батерия с капацитет 44 кВтч трябва да гарантират пробег от около 285 километра. Батерията се зарежда от 10 до 80 процента за 40 минути на станция за бързо зареждане.