Новият Chevrolet Corvette ZR1X: хиперавтомобил чудовище с 1250 конски сили

1906
2025

Chevrolet пуска нова върхова версия Corvette C8 – ZR1X: с 1250 к.с., 1320 Нм и задвижване на четирите колела ултрамашината достигала 100 км/ч за под 2 секунди!

Corvette винаги се е радвал на огромна популярност в САЩ и е смятан за икона на американската автомобилна култура. Суперавтомобилът е бестселър отвъд Океана и се характеризира с висока максимална скорост, лукс и добро съотношение цена-качество.

В Германия и Европа обаче спортният автомобил на General Motors така и не успя да се утвърди като моделите на McLaren или Ferrari например. Има шанс скоро това да се промени, защото в най-новата си версия, ZR1X, Corvette C8 мутира в хиперавтомобил на ужасите!

Електрифицирано задвижване с 1250 к.с.

GM залага на задвижване на четирите колела вместо на задно като при ZR1 и електрифицира задвижващия агрегат. V8-двигателът с два турбокомпресора и мощност 1064 к.с., предавани към задната ос, познат от ZR1, е комбиниран с електродвигател със 186 к.с. на предната ос. Това осигурява на новия Corvette забележителна системна мощност от 1250 к.с. и максимален въртящ момент от 1320 Нм. Благодарение на тези показатели „американецът“ можело да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2 секунди.

ZR1X се предлага в две конфигурации на окачването и както всички спортни автомобили от серията Corvette, може да бъде поръчан като кабриолет с твърд покрив или като класическо купе.

До скорост от 257 км/ч, предната ос непрекъснато осигурява допълнителна тяга. След това V8 продължава да се грижи самостоятелно за задвижването, тъй като между двата източника на задвижване няма механична връзка. Батерията с капацитет 1,9 кВтч, разположена ниско и към центъра на каросерията, се зарежда чрез рекуперация.

Torque Vectoring и Launch Control

За постигането на оптимална динамика е подобрена не само хибридната система Corvette E-Ray, но и системата eAWD, която непрекъснато следи случващото се с автомобила и разпределя мощността между предната и задната ос. Двете допълнителни задвижващи колела са проектирани да осигуряват по-добро сцепление. На борда има също така система за векторно разпределение на въртящия момент, Launch Control и система „push-to-pass“ за допълнителен Boost.

Спирачните апарати Alcon са комбинирани с 16,5-цолови спирачни дискове на предната и задната ос.

За да спира автомобилът безопасно при тази чудовищна мощност, новият Corvette е получил карбоново-керамични спирачки – според GM, това е най-издръжливата откъм натоварване спирачна система за сериен автомобил, поставяна от компанията.

ZR1X се предлага в два варианта на окачването. И двата разполагат с магнитен контрол, който се адаптира към режима на автомобила, действията на водача и пътната настилка, за да осигури оптимален контрол.

С пакета ZTK Performance Corvette се превръща в истински спортен автомобил, който привлича погледите от всички страни.

Клиентите могат да поръчат и карбонов аеродинамичен в пакет за генериране на по-високо аеродинамично притискане, който включва елементи като „разпънки“ за долната част на каросерията и задно крило.

ZR1X като купе или кабриолет

Както всички спортни автомобили в гамата на Corvette, и ZR1X се предлага като купе или кабриолет. Моделът разполага и с представения наскоро нов интериор, фокусиран изцяло върху водача. Благодарение на него шофьорът може да се наслади на три екрана, нов дизайн на конзолата, данни за автомобила в реално време, както и на нови цветове и висококачествени материали.

Висококачествени материали, голям дисплей и различни цветови вариации са основните акценти в интериора на новия ZR1X.

Дали при новия суперспортен автомобил ще можем да очакваме добро съотношение цена-качество, предстои да разберем тепърва. Тъй като обаче ZR1X е черешката на тортата при серията C8, той ще струва повече от ZR1, който излиза около 335 хил. лева. Все още не е известно дали Chevrolet ще предлага официално новия топ модел в Европа.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин