Новият Cayenne Turbo GT Coupé: може ли SUV да бъде спортен автомобил?

3006
2021

Porsche допълва гамата модели Cayenne със спортен герой: новият Cayenne Turbo GT съчетава изключителна динамика на задвижване с висока степен на ежедневна практичност. Неговият 4-литров двигател V8 с два турбокомпресора и с мощност 471 кВт (640 к.с.) осигурява база за отлични динамични характеристики. С 67 kW (90 к.с.) повече в сравнение с Cayenne Turbo Coupé и максимален въртящ момент 850 Нм (увеличение с 80 Нм), спринтът от 0 до 100 км/ч е сведен до 3,3 секунди (с 0,6 сек. по-малко), а максималната скорост сега е 300 км/ч (увеличение с 14 км/ч). С още по-спортни линии и наличен само като 4-местно купе, Cayenne Turbo GT идва с всички налични системи за окачването като стандартно оборудване и с performance гуми, разработени специално за този модел. Силовият агрегат и oкачването имат също уникална настройка, специално създадена за Cayenne Turbo GT. Резултатът е хармонична цялостна концепция с отлични възможности на състезателната писта. Това беше доказано от тест пилота на Porsche Ларс Керн, който завърши обиколка на 20,832-километровата Нюрбургринг-Нордшлайфе с Cayenne Turbo GT за време от 7:38.9 минути, поставяйки нов официален рекорд за SUV модел.

В сравнение с Cayenne Turbo Coupé, Turbo GT е със 17 милиметра по-нисък. Въз основа на това, както пасивните компоненти на окачването, така и системите за активна динамика са преработени и оптимизирани с цел управление и производителност. Те се отличават също със специфично калибриране, за да се гарантира идеалното им взаимодействие. Например твърдостта на трикамерното въздушно окачване е увеличена с до 15%, а характеристиките на амортисьорите на системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM), както и действието на електрическото сервоусилване Power Steering Plus и рейката на задната ос са също адаптирани. Активната система за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) сега работи с ориентиран към динамиката контролен софтуер. Резултатът е още по-добра стабилност и пътно поведение, както и по-прецизен контрол от волана при по-високи скорости в завои.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв