2017
Нова визия, стара техника: вероятно това си мисли човек в първия момент, когато види третото поколение на Cayenne. Porsche обаче гарантира, че при SUV-а aбсолютно всичко е изцяло ново. Последната генерация на „големия“ от Цуфенхаузен е базирана на изцяло нова конструкция. Подобно на Audi Q7 и Bentley Bentayga, и новият Cayenne използва MLВ-платформата. Миксът от алуминий, карбон и високоякостна стомана трябва да направи Porsche-то по-леко и по-пъргаво. По отношение на дизайна хората от Porsche неслучайно са се ориентирали към 911. Факт е обаче, че предницата на новия Cayenne почти не се различава от тази на стария. Въздухозаборниците са малко по-големи – и в общи линии това е разликата. SUV-ът е станал по-дълъг с 6 см и минимално по-нисък. Междуосието остава 2,90 м. Малка изненада има отзад: „офроудърът“ е получил познатата от Panamera светлинна ивица отзад. Очаквахме го, но си е новост и няма как да не го отбележим. SUV-ът е адаптиран към новия дизайнерски език на марката. Честно казано обаче, колата спокойно би могла да мине за фейслифт – поне що се отнася до външния вид. Благодарение на алуминиева каросерия и други алуминиеви компоненти от Porsche са свалили теглото с 55 кг до 1985 – и то въпреки по-богатото оборудване. Способностите за модела на пресечен терен, които по принцип не интересуват повечето клиенти, трябва да бъдат запазени. Официалната премиера на колата ще бъде във Франкфурт (14-24 септември). Конкурентът на BMW X5 и Mercedes GLE вече може да бъде поръчван с две моторизации, a първите екземпляри ще бъдат при клиентите още тази година. Цените ще стартират от 150 000 лв. за Cayenne с 340 к.с., за Cayenne S ще трябва да приготвите около 180 000 лв.
Интериорът: Porsche Advanced Cockpit от Panamera
Т.нар. Porsche Advanced Cockpit е познат от Panamera и се отличава с ясни хоризонтални линии и щедро „остъклена“ средна конзола. Централно е разположен 12,3-инчовият тъчскрийн. Инструментите изглеждат класически и същевременно – достатъчно модерни. Аналоговият оборотомер, разположен централно, е отличителен за Porsche. Oтляво и отдясно има два 7-инчови дигитални дисплея. Някои от конвенционалните бутони са заменени с чувствителни на допир повърхности. Когато бъде поръчан пакетът Sport Chrono, клиентите получават кръгъл хронометър, който „израства“ от горната част на таблото. Добри новини за семействата: обемът на багажника е увеличен с около 100 л до 770.
За третата генерация на Cayenne Porsche предлага много нови функции. За първи път SUV-ът е оборудван със завиващи задни колела за повече динамика и намален радиус на завой. Новост са гумите в различен размер на предната и задна ос (където са по-дебели), както и завиващите задни колела. Според хората от Цуфенхаузен иновация е т.нар. PSCB (Porsche Surface Coated Brake) – става въпрос за чугунени дискове с покритие от волфрамов карбид. Предимствата им се крият в по-бавното износване и по-слабото замърсяване на околната среда. Отвън новите спирачки се разпознават по белите апарати. Клиентите могат да поръчат и карбонови спирачки (PCCB) – те обаче задължително се комбинират с 20-цолови джанти, серийно колата идва с „19-ки“. Всички версии разполагат с 4х4 и LED-фарове. За матрични диодни светлини и електрическата система за стабилизация на каросерията PDCC клиентите трябва да доплатят, също както и за пакета Sport Chrono.
Благодарение на Porsche Connect Plus Cayenne разчита на свързаност от топниво. Чрез онлайн навигация с данни за трафика в реално време шофьорът ще може да открива най-бързия маршрут. Иначе SUV-ът ще използва всички електронни асистенти от Panamera (напр. за нощно виждане с термална камера, за смяна на лентата, за движение в задръстване, за паркиране, за разпознаване на пътни знаци и др.). Новост е приложението Offroad Precision за приключения извън пътя.
Два двигателя за пазарния старт
Третото поколение на Cayenne вече може да бъде поръчвано с две моторизации. Базовата версия е 3-литрова 6-цилиндрова бензинова с 340 к.с. (+40 к.с. спрямо предшественика) – тя ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 сек (5,9 сек – с пакет Sport Chrono) и достига максимална скорост 245 км/ч. Cayenne S идва с 2,9-литров V6 битурбо и 440 „коня“ (+20 к.с.). Със сигурност в бъдеще ще има и Cayenne Тurbo с 4-литров V8 битурбо мотор и 550 „коня“. На по-късен етап ще се появи и Plug-in хибрид – с V6 битурбо, а по-късно – с V8. Toпмодификацията вероятно ще бъде Cayenne Turbo S e-Hybrid с 680 „коня“. Ако клиентите са „жадни“ за мощни и икономични дизели, от Porsche ще ги лансират. Във всички модификации Cayenne ще бъде с 8-степенен автоматик.