AUTO BILD България / Новият Cayenne – със завиващи задни колела и до 680 „коня“

Новият Cayenne – със завиващи задни колела и до 680 „коня“

Третото поколение на големия SUV може да ви изглежда като фейслифт, но в действителност е изцяло нов модел


30
авг.
2017

Нова визия, стара техника: вероятно това си мисли човек в първия момент, когато види третото поколение на Cayenne. Porsche обаче гарантира, че при SUV-а aбсолютно всичко е изцяло ново. Последната генерация на „големия“ от Цуфенхаузен е базирана на изцяло нова конструкция. Подобно на Audi Q7 и Bentley Bentayga, и новият Cayenne използва MLВ-платформата. Миксът от алуминий, карбон и високоякостна стомана трябва да направи Porsche-то по-леко и по-пъргаво. По отношение на дизайна хората от Porsche неслучайно са се ориентирали към 911. Факт е обаче, че предницата на новия Cayenne почти не се различава от тази на стария. Въздухозаборниците са малко по-големи – и в общи линии това е разликата. SUV-ът е станал по-дълъг с 6 см и минимално по-нисък. Междуосието остава 2,90 м. Малка изненада има отзад: „офроудърът“ е получил познатата от Panamera светлинна ивица отзад. Очаквахме го, но си е новост и няма как да не го отбележим. SUV-ът е адаптиран към новия дизайнерски език на марката. Честно казано обаче, колата спокойно би могла да мине за фейслифт – поне що се отнася до външния вид. Благодарение на алуминиева каросерия и други алуминиеви компоненти от Porsche са свалили теглото с 55 кг до 1985 – и то въпреки по-богатото оборудване. Способностите за модела на пресечен терен, които по принцип не интересуват повечето клиенти, трябва да бъдат запазени. Официалната премиера на колата ще бъде във Франкфурт (14-24 септември). Конкурентът на BMW X5 и Mercedes GLE вече може да бъде поръчван с две моторизации, a първите екземпляри ще бъдат при клиентите още тази година. Цените ще стартират от 150 000 лв. за Cayenne с 340 к.с., за Cayenne S ще трябва да приготвите около 180 000 лв.

Интериорът: Porsche Advanced Cockpit от Panamera

Т.нар. Porsche Advanced Cockpit е познат от Panamera и се отличава с ясни хоризонтални линии и щедро „остъклена“ средна конзола. Централно е разположен 12,3-инчовият тъчскрийн. Инструментите изглеждат класически и същевременно – достатъчно модерни. Аналоговият оборотомер, разположен централно, е отличителен за Porsche. Oтляво и отдясно има два 7-инчови дигитални дисплея. Някои от конвенционалните бутони са заменени с чувствителни на допир повърхности. Когато бъде поръчан пакетът Sport Chrono, клиентите получават кръгъл хронометър, който „израства“ от горната част на таблото. Добри новини за семействата: обемът на багажника е увеличен с около 100 л до 770.

За третата генерация на Cayenne Porsche предлага много нови функции. За първи път SUV-ът е оборудван със завиващи задни колела за повече динамика и намален радиус на завой. Новост са гумите в различен размер на предната и задна ос (където са по-дебели), както и завиващите задни колела. Според хората от Цуфенхаузен иновация е т.нар. PSCB (Porsche Surface Coated Brake) – става въпрос за чугунени дискове с покритие от волфрамов карбид. Предимствата им се крият в по-бавното износване и по-слабото замърсяване на околната среда. Отвън новите спирачки се разпознават по белите апарати. Клиентите могат да поръчат и карбонови спирачки (PCCB) – те обаче задължително се комбинират с 20-цолови джанти, серийно колата идва с „19-ки“. Всички версии разполагат с 4х4 и LED-фарове. За матрични диодни светлини и електрическата система за стабилизация на каросерията PDCC клиентите трябва да доплатят, също както и за пакета Sport Chrono.

Благодарение на Porsche Connect Plus Cayenne разчита на свързаност от топниво. Чрез онлайн навигация с данни за трафика в реално време шофьорът ще може да открива най-бързия маршрут. Иначе SUV-ът ще използва всички електронни асистенти от Panamera (напр. за нощно виждане с термална камера, за смяна на лентата, за движение в задръстване, за паркиране, за разпознаване на пътни знаци и др.). Новост е приложението Offroad Precision за приключения извън пътя.

Два двигателя за пазарния старт

Третото поколение на Cayenne вече може да бъде поръчвано с две моторизации. Базовата версия е 3-литрова 6-цилиндрова бензинова с 340 к.с. (+40 к.с. спрямо предшественика) – тя ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 сек (5,9 сек – с пакет Sport Chrono) и достига максимална скорост 245 км/ч. Cayenne S идва с 2,9-литров V6 битурбо и 440 „коня“ (+20 к.с.). Със сигурност в бъдеще ще има и Cayenne Тurbo с 4-литров V8 битурбо мотор и 550 „коня“. На по-късен етап ще се появи и Plug-in хибрид – с V6 битурбо, а по-късно – с V8. Toпмодификацията вероятно ще бъде Cayenne Turbo S e-Hybrid с 680 „коня“. Ако клиентите са „жадни“ за мощни и икономични дизели, от Porsche ще ги лансират. Във всички модификации Cayenne ще бъде с 8-степенен автоматик.

Още по темата

Card image cap
Шок на IAA 2019!

31
дек.
2018

Card image cap
Новият DS SUV на Citroën

10
февр.
2017

„Благородната“ марка на Citroën DS ще разшири своята моделна гама с компактен SUV, който ще атакува Audi Q5 и Mercedes GLС. Първата снимка на DS7 беше разпространена!

Card image cap
Новият Mercedes-AMG G 63 настъпва с 585 „коня“

13
февр.
2018

Новото поколение на G-клас беше представено съвсем скоро, а от AMG вече са готови със своята версия на офроудъра. Развиващият 585 к.с. G 63 идва на пазара с нов двигател и освежен дизайн

Card image cap
Джеръми Кларксън: „Бях с единия крак в гроба“

17
авг.
2017

Пневмонията на знаменития водещ е била заплаха за живота му, разкрива самият Кларксън

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: