Новият BYD изглежда като стар Transit

2009
2024

BYD представи електрически лекотоварен автомобил в 3,5-тонния сегмент на IAA Transportation в Хановер. Изненадващо, дизайнът много напомня на четвъртото поколение Transit

Ретро вълната от 80-те и 90-те изглежда е достигнала и до лекотоварни автомобили. Доказателството: Новият E-Vali от BYD. С тази електрическа кола във формат Sprinter, дизайнерите изглежда са имали предвид четвъртото поколение на Ford Transit (произведен от 1986 до 2000 г.).

В допълнение към формата на E-Vali, фаровете, разположени ниско долу, цитират ​​„Transit“. Докато Ford все още имаше халогенни светлини преди почти 40 години, китайският лекотоварен автомобил разбира се получава светодиоди и по-модерно оформление. Подписът, който се простира до средата на две широки ивици, сякаш имитира радиаторна решетка. Модерният външен вид идва и от изключително голямото предно стъкло и ъгловатите допълнителни панели на калниците.

Мултифункционалният волан е стандартен

За щастие, интериорът не е повлиян от края на 80-те и 90-те години – не е нужно шофьорът да се бори с гигантски волан. Вместо това има стандартен многофункционален волан с нормален размер. Арматурното табло е проектирано хоризонтално, двата екрана за уредите и инфотейнмънт-системата (чиито размери BYD все още не е посочил) са разположени отгоре.

В средата има тесен контролен панел с бързи бутони за избор. Тук режимът на движение също се избира с помощта на въртящ се превключвател. BYD обещава 4G интернет, актуализации по въздуха и гласово разпознаване за E-Vali.

Интересното е, че тройната седалка нарочно е по-тънка, за да се улесни качването и слизането. Необичайно: те са стандартно електрически регулируеми.

Разнообразието от поставки е задължително в този сегмент, разбира се не липсва и при E-Vali. Има и сгъваема масичка скрита в централната конзола и хладилен бокс. BYD оставя въпроса отворен дали тези удобства са стандартни.

До 1450 кг полезен товар

Зад кабината на водача товарното пространство е отделено с преграда. Колко се побира тук зависи от версията. BYD иска да предложи автомобила в две дължини. По-късата версия е с размери 5995 милиметра, представлява 3,5-тонен лекотоварен модел и побира до 13,9 кубически метра. Полезният товар тук е 700 килограма. Дългата версия (6995 милиметра) може да натовари над два пъти повече, 1450 килограма. А товарният обем е 17,9 куб. метра. И двете версии са широки 2096 милиметра и високи 2780 милиметра.

Пробегът е малък

Батерията на електрическия лекотоварен автомобил е с капацитет 80,64 кВтч. За съжаление пробегът е сравнително малък: 220 до 250 километра според WLTP. Причината вероятно е голямото тегло, когато E-Vali е напълно натоварен. Зареждането на батерията от десет до 80 процента с до 188 кВт. отнема около половин час.

BYD осигурява задвижване на задните или четирите колела. Електрическият мотор на задната ос доставя 150 кВт. (204 к.с.), а на предните колела е с мощност 100 кВт. (136 к.с.) Ефективността на системата за задвижване на четирите колела все още не е уточнена, както и въртящият момент. Не е ясно и кога BYD ще пусне E-Vali на пазара.

ИЗВОД

Първите електрически автомобили изглеждаха много футуристично, но сега BYD започва ретро вълната – поне при лекотоварните автомобили. Пробегът все още остава проблем; максимум 250 километра не е никак много. В замяна на това нови играчи като BYD най-накрая биха могли да сложат край на времената, в които повечето лекотоварни превозни средства са серийно с лошо оборудване. Стандартните електрически седалки определено са добро начало.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин