2018
Mercedes B-клас се прави на A-клас! Старият имидж остава в миналото – благодарение на по-динамичните линии и системата MBUX Mercedes се опитва да преобърне тотално представата за минивана. Хората от Щутгарт показаха модела в Париж.
Няма спор, че на външен вид новият В-клас не изглежда толкова обикновен и делови, колкото своя предшественик. Отпред акцентът е диамантената радиаторна решетка, като в базовата си версия Benz-ът е с H7-фарове, а опционално с LED-фарове. Спортният модел е получил по-големи вентилационни отвори, а страничната линия на модела е подчертано динамична. Междуосието (2,73 м) е пораснало, а надвесите на каросерията са къси. Колоните на покрива и кантът на покрива са доста по-тесни в сравнение с тези на предшественика.
При джантите можете да избирате между 16 и 19 цолови, а дизайнерите са редуцирали и задната част на B-клас. Задните светлини изглеждат като излети и са по-тесни от преди. Задната броня приютява две ауспухови тръби.
Доминиращ елемент във вътрешното пространство също както и при A-клас е свободно разположеният дисплей за уредите. В зависимост от оборудването той се предлагат в три изпълнения. Най-важното нещо в новия В-клас си остава пространството. От Mercedes са дали на B-клас по-широко място за лактите с 33 милиметра. Вместимостта на багажника не е променена – тя е между 455 и 705 литра.
При свързаността Mercedes естествено използва новата си инфотейнмънт система MBUX. Тя бе въведена с актуалния А-клас и може да бъде индивидуализирана.
Всички моторизации в новия В-клас отговарят на норма за вредни емисии Euro 6d-TEMP. за пазарния си старт новият модел ще се предлага с три дизелови и два бензинови двигателя. Базовият дизелов мотор е познатият ни от А-клас (OM 608) с обем 1,5-литра, 116 к.с. и 260 Нм максимален въртящ момент. Двете по-големи моторизации за базирани на 2-литровия агрегат OM 654 – резултатът се нарича OM 654q и според Mercedes още сега отговаря на нормата Euro 6d. Двете бензинови моторизации са базирани на 1,33 литров 4-цилиндров мотор M 282, които се предлага със 136 к.с. и 200 Нм, или със 163 к.с. и 250 Нм. В началото Mercedes ще предлага всички моторизации с автоматична трансмисия с два съединителя, при което по-мощните двигатели ще получат 8-степенна DCT предавателна кутия. на по-късен етап ще се появят и версиите с двойно задвижване и механични скорости.