2023
Ford отдолу, VW отгоре: новият Amarok e рожба на партньорството на двата автомобилни гиганта в сферата на лекотоварните модели. Двигатели, трансмисии, окачване – Amarok приема всичко това наготово от Ranger – моделът, който се утвърди като бестселър сред пикапите в Европа. И въпреки това се усеща като истински Volkswagen – защото по отношение както на екстериорния дизайн, така и на почти всичко, с което имате досег в интериора, са направени съществени промени в унисон с останалата гама на германската марка.

Явно съвместната техника с Ford не пречи на продажбите на модела, а дори напротив – дебютът на Amarok на родния пазар е доста шеметен. Въпреки че у нас се предлагат три дизелови моторизации – 4-цилиндров турбо с работен обем от 2 литра (170 к.с.), битурбо (204 к.с.) и 3-литров битурбо V6 с 241 к.с. и до 600 Нм максимален въртящ момент, абсолютно всички направени поръчки до момента са за най-мощния агрегат, комбиниран с 10-степенен автоматик. С него при нашия тест моделът консумираше средно около 12 л/100 км. Въпреки „камионджийската“ каросерия с листови ресори автомобилът се държи много приятно на магистрала, където се насладихме на работата на адаптивния темпомат със следене на дистанцията. Съществени подобрения има и по отношение на офроуд качествата на автомобила – дълбочината на газене е нараснала с цели милиметри, от 300 на 800. Oсвен това „легенът“ побира два европалета.

Дисплеят в портретен формат а ла Tesla oбединява основните функции на автомобила и осигурява възможност за връзка посредством Apple CarPlay и Android Auto – но на моменти реагира със забавяне. Вероятно това ще бъде изчистено при следващия софтуерен ъпдейт. Пътниците на втория ред няма да се чувстват като на наказателна скамейка като при повечето пикапи – благодарение на увеличеното със 17 см междуосие, което осигурява повече място за краката. Тестовият Amarok разполагаше и с изводи за климатика, което повишава нивото на комфорт.
Извод
Солидната техника на Ford е комбинирана с визията на VW, създаваща усещане за високо качество. По всичко личи, че Amarok ще продължи да жъне успехи – без значение каква техника работи под ламарините му.
Технически данни
Двигател V6, битурбо • Работен обем 2967 см3 • Мощност 177 кВт (241 к.с.) • Макс. въртящ момент 600 Нм • Задвижване перманентно двойно/10-степ. автоматик • Д/Ш/В 5350/1910/1888 мм • Междуосие 3270 мм • Дълбочина на газене 800 мм • Тегло (празен) 2340 кг • Разход 10,1 л/100 км • Емисии 265 г/км • Цена 95 645 лв. (Style)