Новият Amarok: по-широк и по-дълъг, а вероятно – и в спортна версия R

1801
2022

Новата генерация на Volkswagen Amarok ще бъде пусната на пазара през 2022. И тъй като американският гигант Ford се кооперира с Volkswagen за производството на лекотоварни автомобили, Ford Ranger ще използва същата база като следващото поколение VW Amarok. На практика това ще бъде първият продукт, роден при кооперирането на двата производителя в областта на лекотоварните автомобили. Новият Amarok се характеризира с агресивен външен вид, подчертан от рустикалната предница и офроуд гумите. Разбира се, при серийната версия вероятно екстериорът ще бъде малко по-различен, но това ще разберем чак при официалния дебют на модела.

В новата си генерация Amarok ще бъде по-дълъг и по-широк

Volkswagen пуска тийзъри на следващото поколение Amarok още от 2020. Благодарение на най-новата скица получаваме представа как ще изглежда моделът отстрани – но хората от Волфсбург скриват най-важното: графиката на задните светлини умело бива „забулена“ от хвърлен във въздуха от гумите сняг. На картинката обаче разпознаваме впечатляващите прагове и раздутите калници – решени в контрастен черен цвят. В комбинация със снимката от Volkswagen разкриват и първите данни за размерите: следващият Amarok ще бъде с 10 см по-дълъг и с 4 по-широк. Това ще се отрази добре преди всичко на мястото за пътниците в купето. За сравнение: предходната генерация в изпълнение Double Cab с четири врати беше с дължина 5,19 метра, ширина 1,95 и височина 1,83 метра.

Не очаквайте Ranger с различни емблеми

В началото на декември м.г. Volkswagen разпространи скица, на която се вижда как ще изглежда предната част на модела. „Товарачът“ от Волфсбург ще получи предница със собствен стил и типичния за марката кокпит – така че не очаквайте Ford Ranger с различни емблеми. С раздувките си на калниците Amarok изглежда доста рустикален. Най-вече що се отнася до свързаността и асистиращите системи, Volkswagen обещава значителна крачка напред спрямо предшественика. Лансирането на следващия Amarok, който ще бъде произвеждан в Южна Африка, е насрочено за края на 2022 г.

Третото поколение на модела ще разполага със значително по-широк набор от системи в помощ на водача и ще радва притежателите си с по-богати възможности за свързаност. Така новият Amarok ще предлага иновации, които до момента е било невъзможно да бъдат намерени в неговия сегмент от пазара. Разбира се, той и занапред няма да се плаши от трудните предизвикателства по пътя си.

Amarok ще получи същия дисплей в портретен формат като Ranger, но други елементи като волана идват директно от Volkswagen.

Новият Amarok поема ролята на универсален талант в гамата на Volkswagen Лекотоварни автомобили и впечатлява с категоричните си линии и внушителното излъчване. „Характерната предна част със запомнящ се X-дизайн откроява Amarok значително по-силно отпреди и подчертава неговата водеща роля“, пояснява Алберт-Йохен Кирцингер, главен дизайнер на Volkswagen Лекотоварни автомобили. „Ние придадохме визуален израз на силата и възможностите на Amarok – с ясно изразено ДНК на Volkswagen както отвън, така и вътре в автомобила.“ Моделът притежава широка и масивна каросерия, която излъчва самоувереност и самочувствие.

Двигатели: не се планира електрификация

Както и досега, Amarok ще използва носеща рама. Клиентите ще могат да поръчват различни варианти на кабината, както и да избират между задно или двойно задвижване. Вероятно двигателите ще бъдат същите като при новия Ranger – само дизелови, два 4-цилиндрови и един V6. По данни на портала Carsales следващото поколение Amarok няма да бъде електрифицирано – дори в изпълнение „мек хибрид“.

И на новия тийзър се виждат вече познатите „раздувки“ на калниците.

Amarok R съществува като възможност

Използването на обща база с Ranger би могло да отвори възможността за „наточена“ версия – каквато Ford предлага в лицето на Raptor за своя бестселър. Eто защо няма да се учудим, ако в близко бъдеще дебютира Amarok R с 300 дизелови „коня“ и по-високо окачване. Към момента от Volkswagen не разкриват информация за подобен вариант, но скиците ни карат да вярваме, че подобно изпълнение може да се появи.

ИЗВОД

С рустикална офроуд визия новият Amarok ще има ясно обособен собствен характер. Кооперирането с Ford е хитър ход – все пак в Кьолн имат добър опит в сегмента, а общата платформа спестява разходи за разработка. Скиците ни карат да точим лиги за спортна топверсия – каквато Ranger предлага.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин