2022
Volkswagen Лекотоварни автомобили представя новия Amarok. Универсалният модел за движение по асфалтираните пътища и извън тях е замислен и проектиран от специалистите на марката в Германия и Австралия и се произвежда в Южна Африка. Първокласният пикап е предназначен за потребителите на пазарите в Австралия и Нова Зеландия, много страни в Африка, Близкия изток и Европа. Оборудването на новия модел включва над 20 нови асистиращи системи, мобилни онлайн услуги и модерна гама от високоефективни двигатели с висок въртящ момент. Предлагат се две технологии за двойно предаване, богата палитра от допълнителни аксесоари и дизайн, отразяващ ярко марковата ДНК на Volkswagen, които превръщат новия Amarok един от най-универсалните и добре балансирани като качества пикапи в световен мащаб. Премиерата на премиум пикапа на първите пазари се очаква от края на годината. В България Amarok ще пристигне през първата половина на 2023 година.
Volkswagen Лекотоварни автомобили (VWN) реализира над 830 000 продажби на първото поколение на модела Amarok на пазарите в Европа, Австралия, Нова Зеландия, Африка, Северна Азия, Южна и Централна Америка. Сега на сцената излиза втората генерация на успешния модел, при която всичко е ново, но емблематичният дизайн на марката Volkswagen дава ясен знак, че Amarok остава верен на себе си. Пикапът е станал по-мощен, по-харизматичен, по-атлетичен и по-голям. „При новото поколение променихме значително първоначалния дизайн на Amarok. Сега той определено е по-изразителен и излъчва значително повече увереност“, подчертава главният дизайнер на Volkswagen Лекотоварни автомобили Алберт Кирцингер,. Категорична заявка в тази насока само по себе си е и различното оформление на предната част на новия пикап, който ще отбележи своята пазарна премиера в нивата на оборудване „Amarok“, „Life“ и „Style“, както и в топверсиите „PanAmerica“ (в офроуд стилистика) и „Aventura“ (в луксозно изпълнение).
Новият Amarok ще дебютира на световния пазар с два основни варианта за каросерия – двойна кабина с четири врати (DoubleCab) и единична кабина с две врати (SingleCab), като особено впечатляващ детайл в силуета на двете версии са вече емблематичните за Amarok полукръгли арки на калниците, чиито ярко изпъкнали форми са съчетани хармонично с до 21-цоловите алуминиеви джанти и са защитени с панели от здрав и издръжлив полимер.
Голямото междуосие допринася за перфектните пропорции и подобрява оffroad качествата на новия Amarok
С общата си дължина от 5 350 милиметра, новият Amarok е с 96 милиметра по-дълъг от своя предшественик, а междуосието му от 3270 милиметра бележи увеличение от 173 милиметра. По този начин се осигуряват предпоставки за повече вътрешно пространство, което се усеща особено добре на втория ред седалки на версията с двойна кабина. Тези данни показват, че ръстът при междуосието е много по-значителен от този при общата дължина, което естествено води до скъсяване на предния и задния надвес на каросерията. В резултат на това новото поколение се отличава със значително по-динамични пропорции и предлага подобрена проходимост, благодарение на оптимизирания ъгъл на предния надвес. Възможностите за движение в пресечен терен на новия Amarok, чието стандартно оборудване на много пазари ще включва система за двойно предаване, са разширени и чрез значителното увеличение на дълбочината на водната преграда, която пикапът може да преодолее при пресичане на различни водоеми. Вместо досегашните 500 милиметра, второто поколение може спокойно да преминава през водни препятствия с дълбочина до 800 милиметра.
Висококачествен интериор от Volkswagen, подготвен да посрещне всякакви професионални задачи
Екипът от дизайнери на Volkswagen Лекотоварни автомобили е създал вътрешно пространство с ясни и интуитивни устройства за управление на функциите и цифрови показания на екраните с висока разделителна способност за постигане на високо качество и функционалност. Цифровият блок на контролните уреди пред водача използва екран с диагонал 8,0 инча („Digital Cockpit“, от ниво „Style“ напълно цифров с диагонал 12,0 инча) и модерен сензорен екран във вид на таблет (с диагонал 10,0 инча, от ниво „Style“ с 12,0 инча в стандартното оборудване) за инфотейнмънт системата. При новия Amarok специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са използвали комбинация от цифрови решения и ергономично разположени бутони и регулатори с въртене и натискане, която гарантира максимално интуитивно управление на съответните функции. Така например, силата на звука на инфотейнмънт системата и настройките на двойното предаване се управляват именно брез класически лостове и бутони. В зависимост от нивото на оборудване, тези изключително здрави и качествено изпълнени елементи се предлагат с алуминиеви детайли.
Част от висококачествената атмосфера в интериора са и редица други елементи от оборудването като озвучителната система Harman-Kardon която е създадена специално за Amarok и се предлага стандартно при Amarok PanAmericana и Amarok Aventura, и допълнително при другите нива на оборудване. Част от стандартното оборудване на версиите Amarok PanAmericana и Amarok Aventura е и облицовката в стил кожа с елегантни контрастни шевове на арматурното табло. Новите седалки също отговарят на по-престижното позициониране на новото поколение – водачът на Amarok и неговият спътник отпред са настанени на ергономични седалки с множество електрически настройки при по-високите нива на оборудване. Задният ред при версията с двойна кабина DoubleCab на свой ред предлага достатъчно пространство, свобода и комфорт за удобно пътуване на трима възрастни. Седалките при ниво „Style“ използват включени в стандартното оборудване тапицерии ArtVelours; а при Amarok PanAmericana и Amarok Aventura дизайнерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са заложили на тапицерии от висококачествена кожа.
Cargo-Box с голям товарен обем и полезен товар до 1,16 тона
Забележителен простор предлага и така нареченият Cargo-Box – товарното пространство на пикапа зад кабината DoubleCab или SingleCab. Също както и при предходното поколение, разстоянието между корпусите на калниците в товарния отсек предлага достатъчно място за напречно разполагане на европалет, а версията SingleCab може да побере дори два странично натоварени палета. Товарното отделение разполага с халки за надеждно закрепване на товара, всяка от които може да издържи до 500 килограма. За да отговори на тези впечатляващи товарни възможности, максималният полезен товар на новия модел е увеличен от досегашния един тон на 1,16 тона. Съдържанието на Cargo-Box може да бъде подсигурено с ролетно покривало с електрически механизъм, който дава възможност за отваряне и затваряне както от самото товарно отделение, така и чрез бутон в кабината или дистанционно с помощта на ключа на автомобила.
Продължете на следващата страница