Новият Х

Mercedes X-клас ще се появи на пазара през ноември 2017 г. AUTO BILD ви представя всичко интересно във връзка с пикапа на Mercedes


22
окт.
2017

Новият X-клас ще бъде Mercedes-ът сред пикапите. Разбира се визията на модела ще бъде типичната за марката със звезда на решетката. Предницата на пикапа е агресивна, фаровете са тесни, а калниците – широки.  Задницата на модела малко наподобява своя оригинал – Nissan Navara. Х-клас използва платформата на „японеца“ със стоманена тръбна рама и независимо окачване на колелата. От Daimler са променили следата на автомобила – не само чрез по-широките колела. Mercedes обещава по-комфортна настройка на окачването от Nissan. Този проект е съвместен на Mercedes и Renault-Nissan – европейската версия на X-клас се прави в завода на Nissan в Барселона. За пазарния старт през следващия месец Mercedes ще предлага пикапа в три нива на оборудване: базовата „Pure“ е отчасти нелакирани ламарини, докато предната броня на топмодела „Power“ е в цвета на автомобила и има хромирани защитни на дъното на автомобила. Между тях е ниво „Progressive“. Всички варианти имат полезен това от 1,1 тона и прикачен товар от 3,5 тона, а междуосието им е 3,15 метра.

По отношение на мястото Mercedes е направил класически компромис между възможно най-голяма товарна повърхност – трябва да се побира един европалет – и достатъчно място за петима души. Отпред нямаме забележки: кокпитът е типичен за Mercedes и е съвсем приличен за пикап. В средния тунел има лост на ръчната спирачка и такъв за автоматичната трансмисия.

За първите тестове разполагахме с 4-цилиндров вариант X 250d с автоматични скорости. 2,3-литровият мотор на Renault ускорява доста прилично и си партнира чудесно със 7-степенна автоматична трансмисия на Renault-Nissan. X-клас потегля мощно и впечатляващо. При изкачване на хълмисти местности автоматичната трансмисия понякога необяснимо остава на по-ниска предавка. От Mercedes са се потрудили доста върху шумоизолацията – това си личи. Настройката на окачването действително е успешна: X-клас поглъща изключително умело неравностите на пътя. Единствено при преминаване през малки процепи в асфалта се усещат леки вибрации.

Освен, че може да побере един европалет, товарната повърхност на пикапа е оборудвана с осветление и 12-волтов контакт – при това серийно. За по-лесно товарене задният капак се отваря до 180 градуса. Mercedes предлага многобройни възможности за индивидуализиране на X-клас: девет цвята, различни дизайни на интериора и няколко вида джанти с размер от 17 до 19 цола.  За нивата на оборудване Progressive и Power Mercedes предлага пакет Style, включващ стъпала за праговете и електрически отварящ се заден прозорец.

За пикап X-клас е много добре свързан. Срещу доплащане се предлага системата „Comand Online“ с трафик данни на живо, харддиск и гласови команди. 8,4-инчовият дисплей ни е познат от други модели на Mercedes и се управлява чрез гласови команди и тъчпад. Сред екстрите на X-клас са 360-градусова камера и SIM-карта. По отношение на сигурността Mercedes предлага активен спирачен апарат, както и асистенти за поддържане на пътната лента и за разпознаване на пътни знаци.

За пазарния старт Mercedes ще предлага X-клас само с две моторизации – 4-цилиндрови двигатели.  Клиентите ще могат да избират между двата дизелови варианта X 220 d със 163 к.с. и X 250 d със 190 к.с. Серийно всички версии са оборудвани със задно задвижване и 6-степенна механична трансмисия. Двойното задвижване 4Matic се предлага за всички моторизации, а 7-степенната автоматична трансмисия – само за X 250 d. В средата на 2018 г. Mercedes ще пусне X 350 d с 6-цилиндров дизелов агрегат, 258 к.с. и 550 Нм максимален въртящ момент. Големият дизел ще бъде оборудван серийно с постоянно 4х4 и 7-степенна автоматична трансмисия. Допълнително на борда ще е и системата Dynamic Select с различни режими на движение.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин