Новият Х-клас на Mercedes бяга от имиджа на „товарно магаре“

Mercedes празнува влизането си в нов пазарен сегмент. Първият пикап на луксозния бранд атакува с агресивна рекламна кампания


3
ное.
2017

„First of a new kind“ (б.пр. – „Първи от нов вид“) – такъв е слоганът на въвеждащата рекламна кампания за новия Mercedes-Benz X-клас. Първият пикап на марката от Щутгарт вече е на пазара и може да бъде поръчан на цена минимум 37 000 евро. Сегментът на т.нар. Utilities в Германия расте сериозно – за периода януари-август се наблюдава ръст от 15 процента спрямо предходната година. VW има от години пикап в гамата си в лицето на Amarok. Време е и „звездата“ да навакса – макар и с предложение, базирано на Nissan Navara. Първият рекламен клип на Х-клас е много атрактивен – и в него пикапът е представен като лайфстайл обект и машина за приключения, на която всички обръщат голямо внимание. Преследван от знойни мадами, носорози, хокеисти, бъгита, супергерои, скутери, извънземни и какво ли още не, в нито една секунда от клипа новият Mercedes не е представен като „товарно магаре“ – навсякъде „легенът“ е празен. Атрактивен е и завършекът на спота – при който машината прави атрактивно „полицейско завъртане“, сглобено от няколко кадъра.

Първоначално Х-клас ще бъде предлаган с два 4-цилиндрови дизела (220 d със 163 к.с. и X 250 d със 190 к.с.) и включващо се двойно задвижване, за по-мощния агрегат ще има и 7-степенен автоматик. Перманентно 4х4 ще има чак в средата на 2018, когато ще бъде лансиран и 6-цилиндров дизел (258 к.с., 550 Нм). При дилърите в Германия Х-клас ще дойде през ноември 2017, а цените ще стартират от 37 294 евро (ок. 74 000 лв.).

AUTO BILD се докосна до Х-клас. Mercedes успява да направи „шпагата” между голям товарен отсек (за един европалет) и интериор с достатъчно пространство за петима души. Е, отзад не е най-приятното място за дълги пътувания, но отпред нямаме причина за забележки. Арматурното табло е типично за Mercedes – и наистина изглежда благородно за пикап. В централния тунел откриваме конвенционална ръчна спирачка и селектор за автоматика – както искат клиентите.

Спокойното придвижване извън пътя е гарантирано от клиренса над 20 см, но за блокаж на диференциала и 4Matic клиентите ще трябва да платят допълнително. Серийно Х-клас е само на задно. Без доплащане купувачите ще получат осветление за товарния отсек, а като екстра – задна врата, която се отваря на 180 градуса. Моделът разполага дори с Dynamic Select за избор на различни режими на шофиране. Mercedes подчертава посредством богати възможности за индивидуализация, че Х-клас не е проектиран като обикновен „работяга”. Опционално има и електрическо отваряне на задното стъкло, както и инфотейнмънт системата Comand Online с 8,4-инчов дисплей. За сигурността се грижат интелигентни асистиращи системи – за автоматично спиране, за следене на лентата и за разпознаване на пътни знаци.

 

Още по темата

Card image cap
Citroën прави култовия 2CV от дърво

25
авг.
2017

Създаването на специалното изпълнение на 2CV е отнело цели шест години – трудът обаче си е заслужавал

Card image cap
31 790 лв. за 1-литровия SX4 S-Cross

4
ное.
2016

Обновената версия на японския кросоувър дебютира в България с три двигателя

Card image cap
Aston Martin Vanquish S Ultimate: eлегантен като вампир

1
ное.
2017

Aston Martin лансира Vanquish S Ultimate с още повече карбон на борда. Купето и кабриолетът са лимитирани до 175 бройки

Card image cap
Siemens прави електрическа магистрала за хибридни камиони в Германия

14
авг.
2017

• Първи тест за концепцията eHighway във Федералната република

Card image cap

В последния брой:

Архив >