БИТКА НА КУЛТУРИТЕ звучи леко преувеличено, когато говорим за малки автомобили. Въпреки това новият Citroën C3 би могъл да се впише в това определение. Той повдига спора за това кое е важно при мъниците: динамичната форма à la française или страхотната техника като при германците? Тоест C3 хвърля ръкавица на Polo и финия му брат A1. Още от пръв поглед си личи, че малкият „французин“ демонстрира доста уверена външност. Тесни LED дневни светлини над овалните основни фарове. Покривът в различен цвят (черен, бял или червен) сякаш се извисява над нещата заради черните си предни и средни колони.Освен това с височината си от 1,47 метра е по-нисък с 5,5 сантиметра, като същевременно широчината му е увеличена с два сантиметра (сега 1,75 метра) и въпреки по-голямата с пет сантиметра дължина (3,99 метра) остава под границата на четирите метра. Тоест навсякъде по няколко сантиметра повече, които може да се окажат решаващи. Новият C3 изглежда с изключителни пропорции. А задницата с 3D визията придава чудесен завършек на всичко. Тъй като с увеличаването на външните размери е пораснало и междуосието (от 2,47 на 2,54 метра), очакваме прилично място във вътрешното пространство. За вместимостта на багажното отделение от Citroën посочват базовата стойност при изправени облегалки на седалките – 300 литра, тоест същата като при предшественика. Французите обаче премълчават максималната стойност. По-динамично изглеждащият и по-нисък нов модел трудно ще запази максималната то-
варна вместимост от 1120 литра.
Базовият бензинов двигател е с 68 к.с., а най-мощният двигател е със 110 к.с. Засега няма повече информация за моторизациите, както и за цените. Да, френската „бълха“ ще се появи на пазара чак в началото на 2017 г. Сигурна е обаче опцията „руска камера“: тя ще заснема случващото се на пътя пред автомобила, като с натискане на бутон ще качва снимките и видеофайловете онлайн. Това може да предизвика битка на културите – например в Германия, където личните данни са защитени.
Извод
С модерен дизайн и все пак различен – именно по този начин Citroën C3 ще се конкурира с перфектните „германци“. Шансовете за успех при малките коли са големи – тук симпатичната външност е търсена повече от при бизнес лимузините. Затова смятаме, че в сегмента на малките коли ще се разрази истинска битка на културите. Нека спечели по-добрият.