2022
DS Automobiles представи нов електрически концептуален автомобил. Прототипът, наречен DS E-Tense Performance, е предвестник на електрическотото бъдеще на марката, която от 2025 г. няма да има никакви модели само на двигател с вътрешно горене.
Ето защо уникатът е базиран на технологията от болидите във Формула E. Карбоновата каросерия, двата електродвигателя с общо 815 к.с., 8000 Нм и рекуперация с цели 600 кВт свидетелстват за тези амбиции. Машината със задвижване на четирите колела трябва да демонстрира посоката, в която марката ще върви.

Развитието на E-Tense е силно повлияно от моторните спортове. DS участва във Формула E със своето състезателно поделение „Performance“ и благодарение на това е натрупала богат опит при електрическите задвижвания.
Томас Шевошер, директор на DS Performance, представя концептуалния DS като „експериментален проект, в който анализираме поведението на отделните компонентите“. Казано с други думи, DS иска да тества компонентите, да ги усъвършенства и да ги вкара в серийното производство.
Разбира се, за повечето собственици на автомобили с марката DS E-Tense мощността ще бъде предизвикателство, тъй като 340 к.с. биват изпращани към предната ос на французина, а 475 отиват към задната. С въртящия момент на два камиона и време за спринт 0-100 км/ч от 2 секунди, клиентите ще имат нужда от добра подготовка, преди да седнат зад волана. Но все пак, E-Tense е само прототип, направен с цел тестване на нови технологии. Суперавтомобилът е проектиран за изпитания, събиране на данни и по-нататъшно развитие.
Концепцията не само дава нов импулс на марката по отношение на технологиите – но тя разкрива и как ще изглеждат бъдещите електрифицирани (напълно или частично) модели на бранда. Дневните светлини, наподобяващи процепи, чиято линия първоначално тръгва хоризонтално на бронята, след това рязко пада надолу и отново се издига, подчертават тези амбиции.
Между другото, няма фарове, обрамчени от дневните светлини, а камери, които трябва да събират данни за разработката. В средата на решетката отпред DS поставя дисплей, на който могат да излизат определени анимации.

От DS са много горди, че автомобилът се справя и без конвенционални спирачки. С до 600 кВт при рекуперация автомобилът рекуперира достатъчно мощно и традиционните спирачки с дискове и бутала се оказват излишни. От съображения за сигурност обаче от DS все пак са монтирали такива.
ИЗВОД
DS върви отгоре надолу: производителят се представя успешно в състезанията на ток и иска да имплементира технологиите от тях в модел за обществените пътища. Това е доста често срещано в бранша. С тези показатели и дизайна си DS уверено е готов да конкурира конкуренцията от Бавария. На практика французите са „облекли“ в дрехи на традиционен автомобил електрически болид – и най-интересното е, че могат да внесат истинска революция при рекуперативното спиране.