2019
ИМА МНОЖЕСТВО щастливи моменти с Ducati, а този дори издава звуци: кррррр, когато стъпенката стърже по асфалта при ляв завой. Това беше границата – на гумите, на стъпенките и на собствената смелост. Вълнуващо е усещането да достигнете до предела със Scrambler. Е да, сигурно е възможно и повече, с натягане на задната пружина, с прибиране на краката – но този момент makes your day: да управлявате един мотоциклет до предела, да го ползвате напълно – кога за последен път сте постигали това?
Не и с бестселъра на Германия, голямото ендуро BMW R 1200 GS, не и на спортните ракети, които могат много повече, отколкото позволяват междуградските пътища. Не, в Централна Франция ние искаме да се насладим на усещането за пълната наслада от мотоциклета по асфалта. С машини като Ducati Scrambler 1100.
Който разполага със „само“ 86 к.с., за старите кучета това звучи толкова малко – но не и докато буботенето не достигне до ушите ви. ТОЧНО ТАКА и по никакъв друг начин трябва да звучи един мотоциклет: наситено, мъжкарски, не злобно, просто го желаете! Можете да се движите с него спокойно, да почуквате с пръсти по истински метален резервоар, да си поиграете с режимите на шофиране или да дадете пълна газ при 2500 оборота. Тогава двуцилиндровият двигател ще запее старата песен на въздушното охлаждане, със свистящи ребра на цилиндрите и постоянната тяга до 9000 оборота. С тези задачи тази машина се справя великолепно и „удължава“ ръцете ви на дългото кормило. Това стопля сърцето, а отзад допълнително ви загряват високите ауспухови тръби. Един мотоциклет за забавни 200 километра в неделя или за посещение на лятната бирария. За по-агресивно шофиране бихме искали по-ниско кормило и по-стегнати пружини. Предлагат се като спортна версия за 29 300 лева.
Всички желания, които остават незадоволени от Ducati, се изпълняват от новото BMW. Гарантирано. Винаги. F 850 GS, малката сестра на големия бестселър GS, притежава същите гени, с които да ви засити. Наклоняване в завоите? Просто превключете регулируемото окачване на Sport. Спътник? На този диван дори и най-чувствителната принцеса може да пътува до хоризонта. А техниката? Страхотният дигитален кокпит възприема дори и маршрути, планирани на смартфона. Малкото GS винаги има решение за всичко: дори и превключването е възможно без съединител, тази работа ще свърши автомат. Всичко това естествено струва пари, тегло, а понякога се губи и тръпката. Къде остава радостта от шофирането? Тя остава на заден план, също като двуцилиндровия двигател, който ви задвижва пъргаво, но никога доминиращо. Стабилното BMW би могло да бъде управлявано „без ръце“ дори и по магистралите. Приключения? Те ви очакват при многото дълги километри при пътуванията.
Продължете на следващата страница