НОВИЯТ РЕЖИМ TERRAIN MODE ПРАВИ KIA SORENTO ОЩЕ ПО-ЕФЕКТИВЕН В ПРЕСЕЧЕН ТЕРЕН


22
юли
2020

Четвъртото поколение на KIA Sorento ще бъде оборудвано с новоразработения режим „Terrain Mode“ от момента на старта на продажбите на новия модел в Европа през второто полугодие на 2020г.

Terrain Mode ще осигури на водачите на Sorento подобрено сцепление, стабилност и контрол на поведението при движение в кал, сняг и пясък, предлагайки нови специфични настройки за всеки от тези видове повърхности. По този начин системата ще гарантира на версиите с двойно предаване (AWD) на новия SUV модел по-добро от когато и да било представяне при движение по различни терени с ниско сцепление.

Посредством превключвателя Mode Select на централната конзола водачът може да премине в Terrain mode и да избере нужния в конкретния случай режим – „Mud”, „Snow” или „Sand” („кал”, „сняг” и „пясък”). В зависимост от направения избор, системата оптимизира автоматично работата на задвижването така, че да осигури най-добра проходимост в съответната ситуация чрез промяна на мощността и разпределението на въртящия момент на двигателя, както и на работните характеристики на електронния контрол на стабилността. Terrain Mode определя и моментите за смяна на двете предлагани при новия модел трансмисии (осемстепенна с два съединителя при дизеловите версии и шестстепенна автоматична при хибридните варианти) по начин, който да осигури оптимално представяне на различни настилки.

Пабло Мартинес Масип, директор продуктово планиране и ценова политика в KIA Motors Europe, отбелязва – „Sorento винаги е бил изключително способен автомобил, а новият модел е нагледна демонстрация на начина, по който специалистите на Kia са го подготвили за предизвикателствата на модерната епоха. Първото поколение на Sorento, което дебютира на пазара през 2003г., съчетаваше предимствата на двойното предаване и стабилната конструкция с отделна носеща рама, за да постигне отлично представяне при всякакви условия. 17 години по-късно, моделът от четвърто поколение използва усъвършенствана технология на задвижване, за да подобри допълнително възможностите на Sorento.

„Способностите на Sorento са по-впечатляващи откогато и да било, а четвъртата генерация на модела е проектирана така, че да осигури на водача по-голяма увереност и контрол във всяка ситуация. Новият модел съчетава интелигентната система на двойното предаване и стабилната самоносеща конструкция на каросерията с новата функционалност, осигурена от Terrain Mode. Вледствие на това Sorento е в състояние да да реагира по-бързо на променящите се условия и позволява на водачите да се наслаждават на по-леко и безпроблемно пътуване.“

Режим за сняг „Snow – за почитателите на зимните спортове и шофиране в студени климатични условия

Режимът „Snow“ на Sorento е идеален за водачи, които шофират в по-студени климатични условия или за семейства, които редовно практикуват зимни спортове. Оптимизиран за поддържане на инерцията при движение по настилка с ниско сцепление и лед, режимът за сняг ограничава въртящия момент на двигателя и едновременно с това се грижи за възможно най-равномерното му разпределение между четирите колела. При необходимост електронната система за контрол на сцеплението (TCS) внимателно прилага лек спирачен момент върху определени колела, за да подобри допълнително сцеплението, а трансмисията на свой ред използва по-чести смени на предавките, запазвайки оборотите на двигателя и предотвратявайки приплъзването на колелата.

Режим за кал „Mud” – за почитателите на природата и движението по пътища в лошо състояние

Режимът за кал осигурява по-добро сцепление и контрол върху поведението на автомобила за водачите, на които им се налага да се справят с кални пътища и движение без път – по полета и ливади. Той е идеално решение за почитателите на природата и пътищата без твърда настилка в отдалечените извънградски райони. За постигане на оптимално сцепление в тези тежки условия, въртящият момент на двигателя се подава от системата за двойно предаване AWD плавно и с леко забавена схема на смяна на предавките към четирите колела, а електронният контрол на сцеплението TCS прилага по-силна спирачна сила. Така автомобилът може да поддържа инерция и да се движи безпрепятствено напред без затъване в калта.

Режим за пясък „Sand” – за любителите на плажове

Режимът за пясък помага на водачите на новия Sorento да преминават по-уверено по покрити с пясък пътни отсечки, да се движат по морски плажове и дори в пустинни местности. Той спомага за намаляване на риска от затъване, като подаването на по-висок въртящ момент на двигателя се съчетава със забавено преминаване към по-висока предавка от страна на трансмисията, а тягата към отделните колела се разпределя колкото е възможно по-равномерно и плавно от системата за двойно предаване AWD. В режим „Sand” електронната система за контрол на сцеплението TCS прилага и по-високи стойности на спирачния момент към отделните колела, с което дава възможност за насочване на повече въртящ момент към колелата в зависимост от конкретната ситуация.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >