Новият прототип на BMW променя цвета на каросерията си

0501
2023

BMW Group представя по време на Consumer Electronics Show (CES) 2023 в Лас Вегас бъдеща визия за дигитални изживявания в и извън автомобила. „BMW i Vision Dee“ е името на футуристичния седан от среден клас с нов, редуциран дизайнерски език. Името „Dee“ означава Digital Emotional Experience. И точно за това става въпрос – още по-интензивна връзка между хората и автомобилите в бъдеще. Бъдещите дигитални функции ще надхвърлят нивото на познатите днес гласови команди и асистиращи системи. Head-up дисплеят по цялата широчина на предното стъкло подсказва за следващото поколение автомобили. От 2025 година тези иновации ще са достъпни в моделите на NEUE KLASSE. Освен това BMW Group модернизира своите технологии за промяна на цвета. И докато на последното CES бе представено BMW iX Flow Featuring E Ink, което можеше да променя цвета си от черно до бяло, то екстериорът на BMW i Vision Dee може да се променя в до 32 цвята.

„С BMW i Vision Dee ние демонстрираме какво е възможно при сливането на хардуера и софтуера. С това се възползваме от пълния потенциал на дигитализацията, за да превърнем автомобила в дигитален спътник. Това е бъдещето на един автомобилен производител – бъдещето на BMW: сливането на виртуално изживяване и истинската радост от шофирането,“ казва Оливър Ципсе, председател на борда на директорите на BMW AG. „В същото време, BMW i Vision Dee е още една стъпка по пътя към NEUE KLASSE. С тази визия ние гледаме далеч в бъдещето – и подчертаваме първостепенното значение на дигитализацията за нашите бъдещи продуктови поколения.“

Със своите интелигентни и почти човешки способности, BMW i Vision Dee придружава водачите не само през реалните събития на пътя, но и в тяхната дигитална среда. „Едно BMW винаги живее със своето несравнимо цифрово представяне. При BMW i Vision Dee става дума за перфектната интеграция на виртуални и физически изживявания“, казва Франк Вебер, член на борда на директорите на BMW AG, разработки.“ „Онези, които овладеят тази интеграция на дигиталната жизнена среда на своите клиенти на всички нива в автомобила, ще владеят бъдещето на автомобилното производство.“

BMW Mixed Reality Slider: на пет степени във виртуалния свят

Дигиталният акцент и централният елемент за управление на BMW i Vision Dee, в съчетание с разширения Head-up дисплей, е BMW Mixed Reality Slider. Сензорите Shy-Tech на арматурното табло позволяват на водачите да определят нивото на цифрово съдържание, което се показва на разширения BMW Head-up дисплей. Петстепенният избор варира от аналогов, през информация, свързана с шофирането; съдържание на комуникационната система; Augmented-Reality проекция до влизане във виртуални светове. В същото време реалността може постепенно да избледнява с помощта на затъмняващите се стъкла. В BMW i Vision Dee може по завладяващ начин да се постигне Mixed Reality без допълнителни помощни устройства, с ангажиране на различни сетива и да се постигне ново измерение на радостта от шофирането за потребителя.

Разширеният BMW Head-up дисплей: от 2025 година в NEUE KLASSE

BMW Group е пионерът на Head-up дисплеите при автомобилите и в продължение на две десетилетия последователно развива тази технология. В BMW i Vision Dee прожекцията по цялата ширина на предното стъкло позволява информацията да се показва на възможно най-голямата повърхност, която се разпознава като такава само когато е активирана. По този начин BMW Group демонстрира големия потенциал на прожекционната технология. BMW i Vision Dee визуализира как разширен Head-up дисплей може да се използва и за концепцията за управление на дисплея в бъдеще. Още през 2025 г. серийната версия на BMW Head-up дисплея по цялата ширина на предното стъкло ще се използва в моделите NEUE KLASSE.  

Поздрав с глас и Phygital Icons

Дигиталното изживяване започва още извън автомобила с индивидуален поздрав при посрещане, който включва графични елементи, светлина и звукови ефекти. Естественият глас служи като най-простата и интуитивна форма на взаимодействие за перфектна комуникация между човек и автомобил. В допълнение, фаровете и затворената бъбрековидна решетка на BMW образуват обща Phygital (сливане на физическо и дигиталното) икона върху еднаква повърхност, с която могат да се показват различни изражения на лицето. По този начин BMW i Vision Dee може да говори с хората и в същото време визуално да изразява настроения като радост, учудване или одобрение. Освен това BMW i Vision Dee може да проектира изображение на аватар на водача върху страничните прозорци, за да се постигне още по-силно индивидуализиране на поздрава.

Световна премиера за пълноцветната технология E lnk

След грандиозния дебют на BMW iX Flow с E Ink на CES 2022, BMW Group представя BMW i Vision Dee, първата в света пълноцветна версия на технологията E lnk, използвана като външна обвивка на автомобил. Вместо редуване на черно и бяло, сега BMW i Vision Dee показва многоцветен, напълно променлив и индивидуално проектиран екстериор. Тази магическа игра на цветове се осигурява от фолиото ePaper от партньора E Ink, нанесено върху каросерията. Могат да се показват до 32 различни цвята. Повърхността на каросерията на BMW i Vision Dee е разделена на 240 сегмента E lnk, всеки от които се управлява индивидуално. Това позволява почти безкрайно разнообразие от модели да бъдат генерирани и променени в рамките на няколко секунди. Процесът на лазерно рязане, използван за рязане на фолиото, и дизайнът на електронното управление са разработени съвместно с партньора за сътрудничество E Ink. Адаптирането към извити повърхности и програмирането на анимациите са собствени разработки на BMW Group и позволяват форма на индивидуализация, която е уникална в автомобилния сектор в световен мащаб. Това позволява почти безкрайно разнообразие от модели да бъдат генерирани и променени в рамките на няколко секунди. Процесът на лазерно рязане, използван за изрязване на фолиото, и дизайнът на електронното управление са разработени съвместно с партньора E Ink. Адаптирането към извити повърхности и програмирането на анимациите са собствени разработки на BMW Group и позволяват форма на индивидуализация, която е уникална в автомобилния сектор в световен мащаб.

Редуциран дизайн в екстериора и интериора

Дизайнът на BMW i Vision Dee е целенасочено редуциран. Фокусът е поставен върху дигиталното изживяване и ДНК-то на марката BMW. Екстериорът е доминиран от класическият триобемен дизайн на седан, който е традиционен за марката BMW. Традиционните дизайнерски елементи като BMW бъбрековидната решетка, двойните кръгли фарове и извивката на Хофмайстер са интерпретирани по нов начин, аналоговите елементи са заменени с Phygital Icons. Благодарение на това BMW i Vision Dee получава собствен дигитален и в същото време човешки характер.  

В интериора дигитализацията върви ръка за ръка с редуцираното използване на материали, уреди за управление и дисплеи. Така че нищо не отвлича вниманието от дигиталното изживяване и радостта от шофирането, която включва нови впечатления. Воланът с нетрадиционен дизайн с централната си вертикална спица предлага сензорни повърхности, които оживяват при приближаване и докосване и могат да се управляват с движение на палеца. Тези физически сензорни точки контролират избора на съдържание, прожектирано върху предното стъкло и, заедно с разширения Head-up дисплей, следват принципа „ръцете на волана, очите на пътя“.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв