AUTO BILD България / Новият прототип на Audi казва „Не“ на автономното управление

Новият прототип на Audi казва „Не“ на автономното управление


24
авг.
2018

Невероятно широко и с форма, наподобяваща манта – така изглежда представеното на конкурса в Пебъл Бийч концептуално електрическо Audi-Studie PB18 e-tron по повод на Monterey Car Week. Спортният модел за улиците и за пистата е дълъг 4,53 м, широк 2,0 м и висок едва 1,15. Междуосието му е 2,70 м. Благодарение на различни композитни материали „бегачката“ тежи само 1550 кг заедно с батериите. Въпреки че става въпрос за истински „спортист“, каросерията, наподобяваща Shooting Brake, предлага багажник с обем 470 л – невероятно постижение за подобен модел.

Отпред огромна Singleframe-решетка играе ролята както на въздухозаборник, така и на допълнителен прозорец за водача. В долната си част тя носи надписа е-tron. До него има триъгълни въздухозаборници, които насочват въздушната струя към спирачките. Типично за Audi, фаровете са тесни: те работят на база на типичната за марката технология Digital Matrix и са с лазерни дълги светлини. Огромните калници „приютяват“ 22-цолови джанти с дизайн, наподобяващ турбина. При поглед отстрани прави впечатление ниската каросерия. Линията на покрива е почти хоризонтална. Едва след В-колоната тя прави лека „чупка“ и през С-колоната преминава в спойлер на покрива. Вратите получават дълбоки „чупки“, които служат като въздухозаборници за предните и задните колела. Задните светлини „стърчат“ от каросерията. Задницата е с черно стъкло.

Интериорът на PB18 e-tron предлага място за двама души, които се настаняват по малко странен начин. Водачът се настанява в подвижен монокок. Когато автомобилът се кара по улиците, този монокок е фиксиран на вратата отстрани и по този начин освобождава пътя към интегрираната в автомобила „навигаторска“ седалка. Щом машината „стъпи“ на пистата, шофьорското място се измества в центъра като при болид за Льо Ман, за да осигурява оптимална видимост. Всичко това става възможно благодарение на концепция за кормилното управление и за педалите, които се местят напълно електрически посредством by-wirе концепция. Футуристичният волан е 4-лъчев и мултифункционален благодарение на тъчповърхности. Върху него е изписан надписът Level Zero („ниво 0“ – от англ.) – и именно това разкрива, че за разлика от автономни концепции на Audi от минали години, новият e-tron изцяло се отказва от системи, които да заместват водача – това е истинска машина „за каране“. Арматурното табло се „събужда“ посредством OLED-дисплей, отделно има и екрани, изобразяващи картата на навигацията и съдържание от инфоразвлекателната система.

Студията тип Shooting Brake разчита на три електромотора. Един е поставен на предната ос и развива до 150 кВт (204 к.с.). Другите два задвижват всяко от задните колела по отделно – и генерират до 450 кВт (ок. 612 к.с.). Трите агрегата постигат системна мощност 500 кВт (680 к.с.), а в Boost-режим – за кратко дори 570 кВт (775 к.с.). Общо електромоторите генерират до 850 Нм и гарантират на машината „спринт“ от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2 секунди. Трите електрически агрегата действат като Quattro-задвижване. Eнергията за задвижване се запазва в батерия с твърд електролит, течно охлаждане и капацитет 95 кВтч. Пробегът по WLTP ще бъде 500 км, а при 800-волтово зареждане батерията ще се „пълни“ само за 15 минути. Освен през класическа букса PB18 e-tron ще може да си набавя електрони и със система за индуктивно зареждане.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >