2025
Какво се случва, когато инженерите и дизайнерите получават празен лист хартия и единственoто им задение е да създадат автомобил като никой друг? Е, отговорът е Bugatti Tourbillon. V16 мотор с 1000 к.с. и работен обем от 8,3 литра, цена 9 милиона – това е истински хиперавтомобил. Първите богопомазани клиенти започнаха да конфигурират своите мечтани Tourbillon. И въпреки че 23 нови екстериорни цвята, над 20 варианта за кожата и 10 нови опции за алкантарата не са достатъчни, за да оформите вашия автомобил мечта, сега Bugatti предлага на клиентите си още една опция за персонализация в лицето на новия пакет Équipe Pur Sang, който променя драстично външния вид на Tourbillon.
Équipe Pur Sang се превежда горе-долу като „чистокръвен отбор“, което, естествено, не звучи толкова привлекателно колкото на френски. Много по-важно от начина, по който звучи името, обаче е историческата препратка, което то прави, тъй като по данни на Bugatti новият пакет е препратка към славната спортна история на марката. Още от запознаването с първите снимки веднага ще усетите, че става въпрост за нещо много повече от „нормален“ пакет оборудване. Предната част на Tourbillon е получила нов, по-агресивен преден сплитер от въглеродни влакна, който бива съчетан по перфектен начин със задното крило, върху което има перки отстрани.

Джантите също са нови. Те запазват размера си – 20/21 цола, но са проектирани с посока – т.е. са различни отляво и отдясно. Освен че правят външния вид на автомобила по-атрактивен, джантите подобряват и отвеждането на въздушния поток с до осем процента, като по този начин осигуряват и по-добро охлаждане.
Основният акцент в пакета обаче със сигурност е новата изпускателна система с минимум от осем (!) ауспуха. За да побере четирите кръгли изпускателни тръби от всяка страна, се налага да бъде адаптиран и дифузьорът. Положителен допълнителен ефект от наличието на новата изпускателна система е, че тя трябва да подобри притискателната сила и аеродинамиката.

Пакетът Équipe Pur Sang обхваща и интериора. Performance-седалките, за които обикновено би следвало да доплатите, са включени в пакета – и са разкрасени с декоративни шевове. Освен това кокпитът е получил и допълнителна доза карбон и алкантара. Иначе по отношение на техническите показатели няма никакви промени.
Колко струва новият пакет?
И колко струва цялото това удоволствие? От Bugatti не дават официална информация по този въпрос. В интернет пространството обаче се носят слухове, че доплащането в САЩ за него ще бъде 240.000 долара – повече от чисто ново Porsche 911 (992.2) GT3.