2016
Като красиво Coupé с пет врати – на такова оприличавам новата Astra на Opel при първия й тест. Моделът от Рюселсхайм не е просто сериозен фейслифт, а напълно нова конструкция, базирана на новата архитектура на концерна. Слабите страни на предшественика са вече минало: актуалната Astra тежи с 200 кг по-малко и предлага такова място във вътрешното си пространство, каквото се очаква от този клас (въпреки намаленото с 2 см междуосие). В комбинация с отличните AGR климатизирани предни седалки пасажерите се радват на много добро усещане за простор.
Новата Astra предлага солидност в изработката, което е голяма стъпка напред. При затваряне на вратите се чува плътен звук, познат ни от автомобилите във високия клас. Обикновено там ще намерите и впечатляващите LED-матрични светлини, които в компактния клас се предлагат единствено от Astra. Смело мога да твърдя, че досега не съм виждал толкова благороден модел на Opel. Претрупаният с бутони кокпит също е вече минало – сегашният е прегледен и с отлична изработка. Инструментите се четат добре, а 8-инчовият тъчскрийн е с висока разделителна способност. 1,6-литровият дизелов агрегат със 136 к.с. на тестовата кола ускоряваше много пъргаво, харчеше малко (постигнахме дори разход от 4,1 л/100 км) и работеше изключително тихо. В комбинация с прецизно превключващата 6-степенната механична трансмисия возещата стегнато и стабилно Astra разполага с отлично задвижване. Цената на Opel Astra Innovation e 41 200 лв.
ИЗВОД
Атрактивен дизайн, отлично задвижване, модерна техника и асистиращи системи от високия клас – новият Opel Astra се превръща в образец в компактния клас.