AUTO BILD България / Новият малък SUV Hyundai Kona – първите ни впечатления

Новият малък SUV Hyundai Kona – първите ни впечатления

Малкият SUV Hyundai Kona разширява палитрата от модели на корейския производител. Цялата информация за оборудването, двигателите и цените. Както и първите ни впечатления при шофиране!


20
юни
2017

Популярността на SUV-вете достигна и до малките автомобили: с Kona Hyundai показа как си представя бъдещите SUV-ове с този сегмент. Новият мъник ще се произвежда успоредно с i20 Active и освен напълно нова платформа ще получи и напълно индивидуална визия, която следва модните тенденции: внушителната предна част с леко променената „каскадна“ радиаторна решетка на i30, фаровете са разпределени на три нива, също като при Nissan Juke. Най-отгоре блестят LED дневните светлини и мигачите, под тях са опционалните LED фарове, а най-ниско в предната броня са скрити фаровете за мъгла. За да може Kona съвсем сигурно да бъде разпознат като SUV, дизайнерите са оформили внушителни пластмасови елементи на арките на калниците, които отпред и отзад достигат до броните.

Екстровертен дизайн за новият SUV на Hyundai

Освен това маркетинговите стратези на Hyundai са решили да впечатлят най-вече младите клиенти с двуцветно лаково покритие (черен или сив покрив плюс десет цвята за останалата част на каросерията) – по примера на Audi Q2, Opel Crossland X и Renault Captur. Калниците са изпълнени от джанти с размер до 18 цола, които допринасят за елегантните и добри пропорции – при размерите на малък автомобил: 4,16 метра дължина, 1,80 метра широчина и височина 1,55 метра. Междуосието е внушителните 2,60 метра – надвесите са къси, особено отзад. Запомнете добре тези пропорции, защото Kia Stonic е базирана на същата платформа като Kona и ще бъде пустат на пазара през есента на 2017 година практически едновременно със SUV-а на Hyundai. Официалната премиера ще бъде през септември на IAA във Франкфурт (14 до 24 септември 2017 г.). Цените още не са обявени, но базовия Kona ще струва около 35 000 лева.

Просторен и конвенционален интериор

В интериора Kona изглежда доста по-конвенционално, отколкото очаквате на фона на екстравагантния екстериор. Това обаче не е недостатък, тъй като бързо става ясно, че SUV-ът печели точки именно с интериора. Предлагането на място е безпроблемно дори за пътници с висок ръст, като усещанията са почти като в автомобил от компактен клас. Предните седалки са удобни и не са оформени прекалено спортно. Отзад става неудобно за пътници с ръст над 1,95 метра – което не бива да ни учудва при автомобил от малкия клас. Но двама пътника със среден ръст могат безпроблемно да пътуват на дълги разстояния. Но ако са трима, ще им е доста тясно. AUTO BILD хареса колко много място има за коленете – дори и ако водачът е с ръст 1,95 метра и е настроил предната седалка според ръста си. Междуосието от 2,60 метра на малкия SUV на Hyundai е много осезаемо – страхотно! По-малкото отклоняване на вниманието на водача се осигурява от Head-up дисплея, който проектира върху малък стъклен екран данните за шофирането и навигацията, както и информация за музикалната система. За разлика от модните тенденции за тъчскрийн-управление Hyundai залага на бутони за климатичната инсталация, същото важи и за Infotainment-системата. При цветовото оформление Hyundai навлиза в нови територии, но доста предпазливо: контрастни цветове (зелено-жълто, оранжево или червено) по дюзите на вентилацията, скоростния лост, предпазните колани, шевовете на седалките и волана в един иначе предимно сиво-черен интериор.

При шофиране: жизнено ускорение, относително добра управляемост  

За първите, съвсем кратки тестове на пътя на AUTO BILD бе предоставен Kona с бензинов двигател с мощност 177 к.с. и настройки на окачването за Северна Америка. Американците вероятно ще бъдат много доволни от него – Kona вози мекичко и леко се разклаща по всички напречни фуги и неравности на тестовия полигон. Но за европейския вкус и на фона на компактните размери управляемостта не е на висота заради недостатъчно информативното кормилно управление. Не помага особено и натискането на бутона за избор на режим на шофиране с избор между Комфорт и Спорт (променят се настройките на кормилното управление и реакциите на двигателя).  Обаче инженерите на Hyundai лично увериха AUTO BILD, че европейската версия ще осигурява по-добра управляемост и пъргавина. Предпоставките за това са добри: 1,6-литровият турбодвигател изобщо не се затруднява със задвижването на Kona с тегло 1,4 тона, ускорява я жизнено и при това звучи много приятно дрезгаво. Но не е и  прекалено тих. 7-степенната скоростна кутия с два съединителя също работи добре, превключва бързо, но понякога придърпва.

Оборудването: 10 цвята на лаковото покритие и Head-up дисплей

Освен споменатите по-горе 10 цвята на лаковото покритие и Head-up дисплея за Hyundai за Kona и LED фарове и озвучителна система на „Krell“ с 8 високоговорителя. По желание пътя се следи от асистиращи системи, които подпомагат водача. Гамата е много широка: Kona може да бъде оборудвана с асистента за поддържане на лентата, асистента за аварийно спиране, предупреждението за напречен трафик и за мъртвия ъгъл за задната част на автомобила и асистент за дългите светлини.

Свързаност: хитроумна алтернатива на голямата навигационна система

При Infotainment-а за Kona се предлагат три варианта: базов 5-инчов LCD дисплей (включително радио и Bluetooth). Който не се нуждае от интегрирана навигационна система, но въпреки това би искал тъчскрийн, може да избере следващата Infotainment система със 7-инчов тъчскрийн – с нея в Kona можете да ползвате Apple CarPlay и Android Auto. Практично: навигационните функции и стрийминга на музика се ползват директно от мобилния телефон. Върховата Infotainment система предлага 8-инчов тъчскрийн, 3D карти за навигацията, камера за обратно виждане, Apple CarPlay и Android Auto, както и абонамент за данни (7 години) за онлайн-услугата LIVE, която захранва Infotainment системата с данни в реално време (метеорологична прогноза, трафик, забележителности). В Kona смартфоните могат да се зареждат индуктивно.

Двигателите: два бензинови агрегата при въвеждането на пазара

При старта на продажбите през есента на 2017 година ще се предлагат два бензинови двигателя: познатият 1-литров трицилиндров агрегат със 120 к.с. и въртящ момент 172 Нютонметра (6-степенна механична скоростна кутия) и 1,6-литровият четирицилиндров турбомотор с мощност 177 к.с. (максимален въртящ момент 265 Нм), който е комбиниран със 7-степенна скоростна кутия с два съединителя и разпределя мощността си към четирите колела (максимум 50 процента се подават към задните колела). За есента на 2018 година Hyundai са обявили нов дизелов двигател с две нива на мощността. В базовата версия 1,6-литровият 4-цилиндров агрегат развива 115 к.с. по-мощният вариант подава 136 к.с. и до 320 к.с. към опционалната система за двойно задвижване. Цените още не са обявени, но според AUTO BILD базовия Kona ще струва около 35 000 лева.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >