Новият електрически Volkswagen ще изминава 700 км с едно зареждане


7
мар.
2022

Volkswagen постигна още един крайъгълен камък в своя път към трансформацията: ново производствено съоръжение за електрическия модел Trinity трябва да бъде построено близо до главния завод във Волфсбург, с инвестиции на обща стойност около 2 милиарда евро. На 4 март Надзорният съвет на Групата прие решение за това. Новата производствена локация за Trinity е ключов компонент от най-голямата програма за модернизация в историята на основната производствена локация на Volkswagen. Строителните работи в квартал Варменау на Волфсбург трябва да започнат още през пролетта на 2023 г. и ще имат предвид строителното и екологичното законодателство. По този начин новият обект ще отговаря на високите екологични стандарти. За тази цел Volkswagen се ангажира, че ще участва в интензивен обмен със съответните органи, както и със заинтересованите страни. Моделът Trinity с неутрален въглероден отпечатък, създаден с помощта на най-иновативните производствени методи, трябва да слезе от поточната линия от 2026 г. Следователно новото съоръжение с неговите оптимизирани процеси ще се превърне в модел за постепенна трансформация на производството в главния завод във Волфсбург и на всички други производствени обекти на Volkswagen по целия свят.

„Решението на Надзорния съвет е важен крайъгълен камък за трансформацията на нашата марка и бъдещето на производствената база във Волфсбург. По този начин укрепваме и поддържаме конкурентоспособността на основния завод и даваме на работната сила стабилна дългосрочна перспектива“, каза изпълнителният директор на Volkswagen Ралф Брандщатер. „Поставяме еталони в автомобилната индустрия с Trinity и новата фабрика, и превръщаме Волфсбург в световен център за авангардни и ефективни автомобили. Това потвърждава, че икономическата трансформация на Германия като център на индустрията може да бъде постигната.“

Президентът на Долна Саксония Стефан Вайл коментира: „Решението на Volkswagen да изгради модерно производствено съоръжение за екологично чисти, дигитализирани електрически превозни средства във Волфсбург-Варменау е ясен ангажимент към Долна Саксония като център на индустрията. Trinity сега се добавя към списъка с изключително успешни автомобили Volkswagen, от Beetle до Golf – хеттрик за Долна Саксония! Стъпка по стъпка производственият капацитет в Долна Саксония трябва да стане въглеродно неутрален. Опазването на околната среда е основен приоритет в автомобилното производство, както и навсякъде другаде.“

Даниела Кавальо, председател на Общия съвет и на Груповия съвета на работниците, каза: „Днешното решение бележи исторически момент за Волфсбург. Самите корени на нашата компания остават мощен център на Групата и стават още по-важни.“ Освен това Кавальо подчерта връзката между решението за Trinity и новия Campus Sandkamp, също планиран за главния завод. Кампусът, например, ще разработи бъдещата високо мащабируема SSP платформа за превозни средства на Групата, която да се използва за първи път в масовия сегмент за проекта Trinity. Кавальо продължи: „Фабриката на Trinity ще се превърне в пример на съществуващия основен завод и за Volkswagen като цяло. Ние също така се договорихме, че ще разширим дейностите по батерии, зареждане и цифровизация тук във Волфсбург, съсредоточени около Trinity. Всичко това гарантира заетостта и внася последователност при оформянето на трансформацията във Волфсбург.”

Volkswagen постигна още един крайъгълен камък в своя път към трансформацията: новата фабрика Trinity ще бъде построена във Волфсбург-Варменау. Отляво надясно: Ралф Брандщатер, д-р Кристиан Волмер, Д-р Херберт Дийс, Даниела Кавальо, Стефан Вайл и Гунар Килиан.

Министърът на икономиката на Долна Саксония, д-р Бернд Алтусман, добави: „Решението на Volkswagen Group за обекта на Trinity е допълнителен положителен сигнал за бъдещето на автомобилите „произведено в Долна Саксония“. Модерното производствено съоръжение ще комбинира всички области на електрическата мобилност: от новата електрическа платформа до софтуерни приложения и революционни асистиращи системи.

Иновативни производствени подходи за революционно превозно средство

Проектът Trinity е новата звезда в изцяло електрическия парк на Volkswagen и точката на изкристализиране за стратегията на марката ACCELERATE: много по-кратко време за зареждане и обхват от над 700 километра. Нетно въглеродно неутрален модел. Оборудван с най-съвременния софтуер на Групата. Технически готов за автономно шофиране, ниво 4. Основата е новата SSP платформа на Групата. През целия му живот на тази основа се предвиждат над 40 милиона превозни средства. Платформата дебютира в обемния сегмент с Trinity.

Също така Volkswagen възнамерява да постави стандарти в производството на Trinity, когато то започне през 2026 г., и се стреми към производствено време от 10 часа на автомобил. Ключът: по-малко варианти, по-малко компоненти, повече автоматизация, по-икономични производствени линии и нови логистични концепции. Campus Sandkamp създава рамката за оптимално и ефективно сътрудничество между всички области на Volkswagen чрез съвременни работни практики. Volkswagen инвестира 800 милиона евро в най-модерния център за изследване и развитие в Европа, за да управлява бъдещето на мобилността през следващите години. Компанията има планове за интегриране на модерно производство на електрически превозни средства, базирано на платформата SSP и по модел на съоръжението Trinity в съществуващия основен завод до 2030 г.

Д-р Кристиан Волмер, член на управителния съвет на бранда Volkswagen, отговарящ за производството, коментира: „Ние се фокусираме върху иновативни и устойчиви производствени концепции. Изграждането на нов завод във Варменау също ни дава възможност да направим съществуващия завод подходящ за бъдещето, стъпка по стъпка и отгоре надолу. Trinity означава напълно нов вид мислене, производство, сътрудничество. Необходима е смелост, за да се оформи бъдещето. Ето как Волфсбург ще се превърне в критерий за иновативни производствени концепции – за Volkswagen и цялата индустрия.”

Решаващи фактори за избора на място: Ефективност и минимално въздействие върху текущото производство

Днешното решение за изграждане на новата фабрика на зелено място беше предшествано от изчерпателен анализ на няколко опции, включително интензивен преглед на осъществимостта да се разположи производството на Trinity в завода във Волфсбург. Освен по-високата ефективност в средносрочен план, факторите, благоприятстващи изграждането на нова фабрика във Варменау, включват по-специално факта, че тази опция не нарушава текущото серийно производство или нарастването на производството на важни модели като Tiguan и Tayron или фейслифта на Golf планирани за следващите години.

През миналия декември Надзорният съвет на Volkswagen AG вече потвърди производството на електрическия модел Trinity на място във Волфсбург в рамките на кръга на планиране 70. Въпреки това, трансформацията на основния завод в производствена база за електрически автомобили вече започва много по-рано: Volkswagen ще започне да произвежда ID.3 във Волфсбург през 2023 г., за да отговори на голямото търсене на електрическите модели на марката.

С Trinity компанията ускорява основните въпроси на бъдещето: Volkswagen прави автономното шофиране достъпно за много хора до 2030 г.

Със своята стратегия ACCELERATE марката Volkswagen системно и своевременно се подготвя за дълбоките промени в автомобилната индустрия. Точно както Volkswagen решително поведе пътя с глобалната си електрическа офанзива, компанията сега ускорява другите основни въпроси на бъдещето: интегрирането на софтуер в автомобилите и дигиталното клиентско преживяване ще се превърнат в решаващи основни компетенции. При прилагането на базирани на данни бизнес модели, Volkswagen се стреми да привлече нови групи клиенти и да използва допълнителни източници на проходи. Също така Volkswagen ще направи автономното шофиране достъпно за много хора до 2030 г.

Проектът Trinity е важен стълб в този контекст: Trinity представлява следващото поколение електрически автомобили във Volkswagen. Основата е бъдещата SSP платформа, която ще даде възможност за автономно шофиране от ниво 4 и ще постави нови стандарти за електрификация и дигитализация на мобилността.

Още по темата