2025
VW разширява гамата си от електромобили. Още през 2026 г. на пазара трябва да бъде пуснат ID.2, малък модел на ток за около 50 хил. лева, а през 2027 г. ще последва друг електромобил за около 40 хил. лева – който ще се казва ID.EVERY1.
Докато ID.2 ще бъде електрически аналог на Polo, ID.EVERY1 ще бъде наследник произвеждания до 2023 г. Up. Името засега е само „работно“, тепърва ще разберем дали серийният модел също ще се казва така – но към момента от VW са запазили правата върху това наименование.

Базова цена около 40.000 лева
До пускането на пазара на ID.EVERY1 обаче има още доста време – компанията от Волфсбург планира да представи новия си най-евтин електромобил чак през 2027 г. Той трябва да направи мобилността на ток още по-достъпна. В момента най-евтиният електрически автомобил на VW е ID.3, който се предлага на цени, започващи от 78.400 лева. Очаква се ID.EVERY1 да струва около 40.000 лева.
Дизайнът „цитира“ старите модели на VW
Визуално електромобилът напомня на по-старите модели на VW – отпред например на Golf I, хечбек за масите от eдно време. Това поне „разчитаме“ в дневните светлини, които напомнят на кръглите фарове на компактната класика. Фаровете могат да „комуникират“ с околната среда, а страничните дневни светлини служат като индикатор за нивото на заряд на батерията.


Отстрани откриваме малко от Golf 4, а в задницата – малко от Scirocco. Някои извити части отстрани карат ID.EVERY1 да изглежда набит. Големите 19-цолови джанти с 5-лъчев дизайн най-вероятно няма да бъдат част от серийното оборудване.
Размери: • Дължина: 3880 мм • Широчина: 1816 мм • Височина: 1490 мм • Обем на багажника: 305 л
Нова MEB платформа с предно задвижване
ID.EVERY1 ще използва модернизирана версия на модулната електрическа платформа (MEB) с предно задвижване. По данни на VW електромоторът със 70 кВт (95 к.с.) трябва да осигури максимална скорост 130 км/ч. Очаква се пробегът да бъде около 250 километра – да, това не е рекордна стойност, но е достатъчна за града.
По-мощна информационно-развлекателна система
Все още не ни дават да надникнем в интериора на прототипа. Дизайнерските скици обаче разкриват, че външните дизайнерски елементи са застъпени и там. Те включват например дюзите на климатичната система, които следват светлинната графика на фаровете.

Бъдещият най-малък електромобил на VW ще използва изцяло нова софтуерна версия. Инфоразвлекателната система ще се управлява от голям централен дисплей. Освен това на арматурното табло има релса, на която ще може да се закрепи таблет за пътника.