2024
Новото Renault Master е проектирано от самото начало да стига по-далеч, да товари повече и да консумира по-малко. Renault залага на две батерии, оптимизирани по отношение на капацитет, размери и маса, в съчетание със задълбочена работа по аеродинамиката и напълно нова, иновативна платформа.
Ванът предлага избор от две батерии – 40 кВтч и 87 кВтч. И двете опции са интегрирани в един корпус и са проектирани спрямо нуждите за шофиране както в града, така и извън него. Нещо повече, те не възпрепятстват капацитета на полезен товар на превозното средство – важен критерий в този сегмент.
Renault оптимизира пробега на вана, като се фокусира върху два аспекта: концепцията „аерован“ и мултиенергийната платформа (включваща основния мотор, иновативна динамична спирачна система и система за управление на температурата на батерията).
Именно дизайнът на „аерован“ осигурява най-високата ефективност в категорията независимо от енергийния източник. Коефициентът SCх е с над 20% по-нисък, което го извежда начело в сегмента.
Новото Renault Master E-Tech electric е конструирано в аеродинамичен тунел. Неговият силует и всеки един детайл са изпипани до съвършенство. Прототипите прекарват хиляди часове в тунела в процеса на разработка, след което, предвид размерите на вана, се извършват сертификационни тестове в аеродинамичен тунел, създаден за самолети.
За да отговори на всички изисквания на професионалните потребители, производителността на силовия агрегат е подобрена с мотор с 300 Нм/105 кВт и трансмисионна система с едно от най-високите предавателни отношения на пазара на тежкотоварните електрически ванове.
Гамата на новия Master E-Tech включва ванове с максимална разрешена маса в натоварено състояние от 4 тона и невиждана досега в сегмента теглителна сила без да се прави компромис с управлението дори при високи скорости.
Системата за управление на топлината на батерията поддържа температурата постоянна, което увеличава производителността ѝ и удължава експлоатационния ѝ срок.
Климатичната система в кабината (която се предлага като стандартно оборудване) също спомага за поддържане на вътрешната температура на оптимални нива и за запазване на пробега на вана възможно най-дълго както през лятото, така и през зимата.
Динамичната спирачна система – нововъведение при LCV – също ограничава броя на компонентите в двигателния отсек (вътрешен мотор задейства спирачките).
Освен че увеличава спирачната сила, системата е с по-бързи реакции, което подобрява активната безопасност на автомобила. Чрез отделяне на натиска върху педала от страна на водача от спирачния механизъм, системата може да превърне кинетичната енергия от забавянето в електрическа с цел зареждане на батерията и увеличаване на пробега ѝ. По този начин могат да се генерират до 95 кВт енергия.
Цялата тази работа е подобрила ефективността съвсем реално: новото Renault Master консумира с 27% по-малко енергия в сравнение с настоящото поколение, има пробег от 460 км по WLTP и значителен капацитет на полезен товар.
Новото Renault Master E-Tech electric разполага с капацитет на полезен товар от 1625 кг (във ван, изискващ шофьорска книжка от категория В) и може да тегли 2,5 тона. Консумацията му остава разумна – 21 кВтч/100 км (WLTP) с батерия 87 кВтч.
Бързото зареждане с мощност 130 кВт DC добавя 252 км пробег за 30 минути. Домашна зарядна станция Wallbox с мощност 22 кВт AC зарежда батерията от 10% до 100% за по-малко от 4 часа.
Новото Renault Master E-Tech electric се задвижва от мотор с мощност 96 или 105 кВт, като и в двата случая осигурява въртящ момент от 300 Нм. Първият работи с батерия 40 кВтч и има пробег от около 200 км по WLTP (в процес на сертифициране), а вторият – с батерия 87 кВтч с пробег до 460 км по WLTP.
Ванът включва също V2X възможности:
- Vehicle To Load (V2L) за зареждане на други устройства от контакт в кабината или товарната зона, както и адаптери за включване на електрически инструменти, компютри и други устройства в контакти на зарядно устройство. Можете също така да захранвате специално изработени части на каросерията (хладилни отделения, инструменти за работилница, автоматични задни врати, допълнителни отоплителни или климатични системи и т.н.) директно от батерията.
- Vehicle To Grid (V2G) за подаване на енергия от батерията към мрежата чрез използване на двупосочно зарядно устройство.
Новото Renault Master E-Tech electric разполага с функционалности, осигуряващи потребителско изживяване, наподобяващо в голяма степен това на смартфон. Google Maps отчита предпочитанията на потребителя и предлага оптимизирани спрямо тях маршрути.
Renault Master E-Tech electric е единственото превозно средство в своята категория, произвеждано във Франция: трите версии (ДВГ, електрическа и водородна) и всички каросерии се изработват на една и съща производствена линия в Батили (близо до Метц, Източна Франция).