2023
Fiat възражда 600. През 50-те години на миналия век има такъв модел, а сега обозначението се завръща. Тествахме електрическата версия 600e със 156 к.с. и батерия с капацитет от 51 кВтч.
Числото 600има традиция при Fiat – първият модел с това обозначение бе любим малък автомобил от 50-те години – така да се каже големият брат на легендарния 500. От него и неговите наследници – 850, 127, Uno и Punto – Fiat продава 23 милиона автомобила, Сега от Fiat отново изваждат същото обозначение. Новият 600 е компактен автомобил с дължина от 4,17 метра, има пет врати и първият му вариант е електрически. През 2024 г. ще има и версия мек хибрид с 1,2-литров 3-цилиндров двигател със 100 к.с. и електромотор с 29 к.с. И не 600 не е наследникът на 500 X, той ще продължи да бъде произвеждан.
Дизайнът на модела прилича на този на 500, със симпатична муцуна с кръгли фарове, заоблени части и стилни извивки. Естествено 600 е значително по-голям – дълъг е с почти половин метър повече, по-широк с десет и е еднакво висок.
Вътрешното пространство е симпатично обзаведено, светло и прегледно. 7-инчовият дигитален дисплей за водача предлага най-важната информация – скоростомер, навигация, ниво на заряд на батерията, бордови компютър. Тъчскрийнът в средата с 10,25-инчов, а графиката и менютата приличат на системите на Peugeot, Opel и останалите.
Предлаганото място за краката не е щедро
Отпред има достатъчно място и добре оформени седалки, но задницата не предлага толкова място, колкото очаквахме. Пространството за дългокраки пасажери е ограничено, а седалките са разположени ниско долу. Все пак имате достатъчно място над главите. В багажника можете да поберете от 360 до 1231 литра.
CMP-платформата е на концерна Stellantis – използват я DS3, Peugeot 208 и Opel Corsa. Системата включва батерия с капацитет от 51 киловатчаса и електромотор със 156 к.с. Максималният пробег е 406 километра (WLTP). Можете да зареждате с 11 кВт. променлив ток и с максимум 100 кВт. постоянен ток, като за зареждане на батерията от 20 до 80 процента са необходими 27 минути.
Системата функционираше безупречно и безпроблемно. Рекуперацията остава на заден фон, като може да се настройва на две степени.
600e взема спринта от 0 до 100 км/ч за 9,0 секунди
600e се управлява бързо и пъргаво, теглото от 1,5 тона е в рамките на приличното за един електромобил. Управлението е синтетично. Спринтът от 0 до 100 км/ч се взема от 600e за 9,0 секунди, а максималната скорост е 150 км/ч.
Цените на модела започват от 73 000 лв. за базовия модел Red, а тестваният от нас вариант LaPrima стартира от 85 000 лв. Оборудването включва 18-цолови джанти, изцяло LED-светлини, електрически предни седалки с функция за масаж, навигация, автоматична климатична инсталация, адаптивен темпомат и много други.
ИЗВОД
500 в момента се продава доста добре – идеята е, малко по-големият 600 да го последва. Макар, че това обозначение има традиция при Fiat. Новият 600 е симпатичен, чаровен, притежава стилен интериор и богато оборудване. Мощността и батерията са с разумни размери. Така моделът е препоръчителен за всички, които обичат 500 – и се нуждаят от повече място.