Новият А-клас с кокпит, достоен за S-клас

Интериорът на най-малкия модел от Щутгарт става напълно дигитален


23
ное.
2017

Още преди официалната премиера на новата генерация на А-клас AUTO BILD имаше възможността да се докосне до интериора на модела – макар и в замаскиран отвън прототип. Определено акцентът в интериора на колата е огромният Widescreen-кокпит. Двата 10,25-инчови дисплея, поставени под стъклен панел, имат прекрасна резолюция и идеално биха пасвали дори на S-клас. В А-клас вече няма аналогови инструменти – дори при базовата модификация уредите са изцяло дигитални. Единствено големината на екраните варира в зависимост от конкретното ниво на оборудване – от 7, през 7 и 10,25 до 2х10,25 инча. За първи път дигиталният кокпит няма козирка над инструментите – това е постигнато благодарение на тяхната изправена позиция и използването на специално фолио. От Mercedes обещават, че иновативните дисплеи няма да имат по-силни отражения от конвенционални уреди.

В тъмното студио и двата 10-инчови дисплея очароват с липсата на отблясъци и безупречното качество на образа. Съществена новост откриваме и при управлението – превключвателят с въртене и превключване е останал в историята и е отстъпил място на тъчпад, с който можете също да „зуумвате“ и „скролвате“. А как функционира всичко това? Нямаме представа – не ни беше разрешено да изпитаме системата. Само я зърнахме, но не успяхме да я тестваме. Докоснахме кожата (опция) зад тъчпада – тя е много приятна на допир.

От Mercedes се гордеят изключително с новото амбиентно осветление с 64 цвята, при което дори могат да бъдат активирани два цвята едновременно. Освен на технологиите в кокпита, хората от Daimler са обърнали внимание и на мястото в купето – позицията на седене е идеална, а воланът и седалките разполагат с богати възможности за настройка. Вече има повече пространство за главите (+7 мм) и за лактите (+35 мм), а спортните седалки гарантират идеална странична опора. За по-добрата с 10% видимост инженерите са се погрижили с по-тесни колони. В тест с очила за виртуална реалност обзорът действително изглежда леко подобрен. За крайно мнение обаче ни трябва изпитание в реалния трафик. Отворът на багажника е с 20 см по-широк. Но как е постигнато това? Посредством разделени задни светлини. Същевременно обемът за товари е увеличен с 29 л. При актуалното поколение на модела много ни притесняваха неподвижните подглавници отзад, които при пасажери с нормален ръст често се опираха неприятно във врата. Новата генерация продължава да има интегрални подглавници, но сега позицията на седене е по-ниска. Така проблемът не е решен напълно, но ситуацията определено е по-добра, а и мястото на втория ред е чувствително увеличено.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >