Новият А-клас дебютира на 2 февруари (ВИДЕО)

2901
2018

След месеци на тийзъри с тестове на прототипи Mercedes-Benz взе решението да представи на пресата новия А-клас още на 2 февруари, около месец преди началото на автосалона в Женева. По този повод от Щутгарт разпространиха и кратко видео, на което се виждат нови детайли от компактния германски модел. В сравнение с предишните изображения, разпространени от Daimler, новият тийзър ни позволява да хвърлим поглед върху предните светлини, които ще разчитат на LED-технология и ще интегрират светлинния подпис, познат от CLS. Радиаторната решетка с характерната трилъчева звезда в центъра ще има същата „диамантна“ структура като предходното поколение на моделa (в зависимост от нивото на оборудване). Страничната линия също еволюира – и колата ще изглежда „по-мускулеста“. Oсвен върху екстериора, видеото хвърля светлина и върху интериора – като започнем от детайли като дюзите за вентилация като а ла CLS и стигнем до гласовите на новата система MBUX.

https://youtu.be/lUjLnV3u_vk

MBUX (съкращението идва от Mercedes-Benz User Experience) е името на най-новата инфотейнмънт система на Mercedes. Tя функционира подобно на операционната система на смартфон и ще бъде предлагана като стандартно оборудване в новия А-клас и други компактни модели. Основният акцент е, че системата няма да остарява бързо, тъй като ще разполага с Updates Over the Аir (безжична актуализация чрез специален интерфейс). Структурата на главния дисплей напомня точно на мобилен телефон. AUTO BILD направи първи тест. Swipe-вана, продължително натискане на „кутиите“, за да ги преместите и подередите, както ви харесва – досущ като при телефона ви. С MBUX Mercedes е достигнал по-високо ниво при управлението на автомобила. С процесор на Nvidia, който е предлаган в две нива на мощност, всичко върви леко като при нова игрова конзола.

Въпреки напредъка по отношение на електрическата мобилност в следващото поколение на A-клас бензиновите и дизеловите двигатели ще продължават да играят важна роля. Малките дизелови мотори с 1,5-литров обем и мощност от 95 и 122 к.с. ще бъдат доставяни от Renault. 2,2-литровият дизелов агрегат ще бъде заменен от новоконструирана 2-литрова машина, чиято мощност ще е 163 и 194 к.с. Така в комбинация с електромотора със 75 кВт ще се разполага с толкова мощност и въртящ момент, че двойното задвижване ще бъде задължително. Не се предвижда използването на 3-цилиндров двигател, но ще има 2-литров бензинов. Очакваме три версии със 129, 156 и 211 к.с. Тук също може безпроблемно да се използва електрическо задвижване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин