Новите X5 M Competition и X6 M Competition – първите М-ки с 48-волтова технология

2202
2023

BMW M GmbH подчертава профила на своите High-Performance  автомобили в сегмента на високия клас на Sports Activity Vehicles и Sports Activity Coupés с всеобхватни новости в областта на динамиката, присъствието и дигитализацията. Новото BMW X5 M Competition (среден разход на гориво: 13,1 – 12,9 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 295 – 291 г/м според WLTP; данни според NEDC: – ) и новото BMW X6 M Competition (среден разход на гориво: 12,9 – 12,7 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 292 – 287 г/м според WLTP; данни според NEDC: – ) се отличават с нов V8 двигател с 48-волтова технология, който развива максимална мощност от 460 кВт/ 625 к.с., модифициран външен дизайн, както и система за управление iDrive от най-ново поколение включително BMW Curved Display и BMW Operating System 8. Модернизацията и електрификацията на задвижването позволяват още по-спонтанно разгръщане на мощността. Динамичното и екстравагантно излъчване на двата модела се подчертава със свежи дизайнерски акценти. Дигиталните технологии осигуряват не само оптимизирано управление, но и напредък при системите за автоматизирано шофиране и паркиране.

Първи High-Performance модели на BMW M GmbH с 48-волтова технология

При новото поколение технология на задвижването за новото BMW X5 M Competition и новото BMW X6 M Competition за пръв път в High-Performance автомобилите на марката навлиза 48-волтовата технология. Електромоторът, който е интегриран в компактния корпус на осемстепенната трансмисия M Steptronic и работи и като стартер/генератор на коляновия вал, осигурява допълнителна мощност от до 9 кВт/12 к.с. и въртящ момент от 200 Нм. Необходимата енергия се осигурява от монтирана в моторния отсек 48-волтова батерия. Тя се зарежда по особено ефективен начин чрез адаптивна рекуперация във фазите на движение по инерция и спиране.

48-волтовата технология е комбинирана с нов M TwinPower Turbo V8 двигател. 4,4-литровият двигател освен с разположен между двата реда цилиндри изпускателен колектор е оборудван и с подсилен колянов вал, модернизирано свръхпълнене с турбокомпресори, нов всмукателен колектор, както и оптимизирано смазване. Максималният въртящ момент от 750 Нм е на разположение между 1 800 и 5 800 об/мин. Максималната мощност от 460 кВт/625 к.с. се развива при 6 000 об/мин.

Оптимизираните реакции и високооборотната концепция на V8 двигателя в комбинация с подпомагането от електромотора осигуряват издигане на типичната за М характеристика на разгръщане на мощността да бъде издигната на още по-вълнуващо ниво. Новото BMW X5 M Competition и новото BMW X6 M Competition ускоряват от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди. Освен това повишеният темперамент на задвижването се усеща осезаемо и при междинни ускорения. Серийната М спортна изпускателна система с клапи с електрическо управление обогатява Performance изживяването с емоционален звук. Новите катализатори допринасят за оптимизираните емисии на двигателя с вътрешно горене.

Прецизно пренасяне на мощността: нова осемстепенна трансмисия M Steptronc с Drivelogic, обновен M xDrive, Активен M диференциал

Двигателят подава мощността си към нов вариант на осемстепенната трансмисия  M Steptronic с Drivelogic, която осигурява по три програми за превключване както в автоматичен, така и в ръчен режим. Новостите включват и модифицирани настройки на трансмисията и повишена динамика на превключването.

За характерното Performance изживяване в новото BMW X5 M Competition и новото BMW X6 M Competition допринася и новият вариант на системата за задвижване на четирите колела M xDrive, която е комбинирана с Активен М диференциал на задната ос. Чрез менюто M Setup водачът освен базовата настройка 4WD може да избира и режима 4WD Sport, при който са възможни контролирани дрифтове благодарение на подаването на по-висока мощност към задните колела.

Прецизни настройки на окачването за уверена динамика

Структурата на каросерията и връзките с окачването са особено твърди, за да се гарантира типичната за М комбинация между динамика, пъргавина и прецизност на поведението на пътя. Освен това системите на пружините и амортисьорите позволяват максимален диапазон между безкомпромисен спортен дух и комфорт при дълги пътувания. Модифицираните настройки на задната ос осигуряват още по-висока увереност при високи скорости.

Серийното оборудване включва и Адаптивно М окачване Professional с нови амортисьори с електронно управление и активна стабилизация срещу наклоняване. Модифицираната кормилна рейка позволява предавателните числа на кормилното управление M Servotronic да бъдат насочени още по-интензивно към висока динамика на управлението. M Compound спирачките са комбинирани с най-новото поколение на интегрираната спирачна система със специфично за М изпълнение за осигуряване на две характеристики на усещането на спирачния педал.

Системата за задвижване на четирите колела M xDrive и Активният М диференциал на новото BMW X5 M Competition и новото BMW X6 M Competition вече са свързани не само с контрола на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността), но и за пръв път с ARB контрола на сцеплението. Това осигурява още по-бързи и прецизни реакции на промените в ситуацията на пътя и повишено сцепление.  

Двата модела серийно се оборудва с комбинация между 21-инчови М алуминиеви джанти на предната ос и 22-инчови М алуминиеви джанти на задната ос. Като опция се предлагат ковани М алуминиеви джанти със същите размери, сред тях и в новия вариант в цвят Jetblack uni.

Ексклузивно излъчване с характерно повишено присъствие

За външния дизайн на новото BMW X5 M Competition и новото BMW X6 M Competition са характерни доминантен спортен дух и екстровертно излъчване. За по-силното присъствие допринася преди всичко оформената по нов начин предна част. И двата модела серийно се оборудват с нови Matrix-LED фарове със светлини за завой и незаслепяващ асистент за дългите светлини BMW Selective Beam. В сравнение с предишния вариант фаровете са с по-тесни с 35 мм контури. Като опция се предлагат и светлини M Shadow Line. BMW бъбрековидната решетка вече е изцяло черна. Хоризонталните пластини и по-големите обозначения на модела поставят характерни акценти. Освен това BMW бъбрековидната решетка и централният долен въздухозаборник образуват обща черна Х-образна зона.

Профилът подчертава ясният език на формите и индивидуалните пропорции на двата модела. Като опция корпусите на външните огледала, както и задният спойлер на BMW X6 M Competition са карбонови. И при двата модела долната част на задната броня е оборудвана с характерен дифузор. Той висококачествено обгръща двете характерни двойки ауспухови накрайници на изпускателната система. Допълнителен магнит за погледите в задната част на новото BMW X5 M Competition са оформените вече Х-образно светлинни елементи на габаритните и спирачните светлини.

По-модерен, по-дигитален, по-ексклузивен: M кокпит с BMW Curved Display

В центъра на новото оформление на кокпита на новото BMW X5 M Competition и новото BMW X6 M Competition е BMW Curved Display, който осигурява модерно и в същото време ексклузивно излъчване на типичния за М кокпит. Той се състои от 12,3-инчов информационен дисплей зад волана и контролен дисплей с диагонал 14,9 инча под обща стъклена повърхност. Тъч функцията на контролния дисплей позволява значително намаляване на броя на бутоните и превключвателите в полза на дигиталното управление на множество функции.

Сред другите новости е голямата интериорна лайстна от фино дърво Fineline’ Black с метален ефект high-gloss, ефектно осветената светлинна лайстна с графична шарка, която е допълнена с логото на М, и М кожения волан с нови карбонови лостчета за превключване. Освен това серийното оборудване включва и М мултифункционални седалки и опори за коленете, пълно кожено оборудване Merino, както и озвучителна система Harman Kardon Surround Sound. Като опция се предлагат панорамен стъклен покрив Sky Lounge, озвучителна система Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound и нова система Travel & Comfort. Програмата от оригинални BMW аксесоари включва голям избор от специфични за модела BMW M Performance Parts за екстериора и интериора.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин