Новите SUV помагат: Alfa Romeo с близо 30% ръст в продажбите

0905
2025

Alfa Romeo приключи първото тримесечие на 2025 г. с резултати, показващи стабилен растеж, потвърждавайки продължаващото си международно разширяване – марката вече е представена в над 70 пазара по целия свят. Доставките до крайни клиенти нараснаха с 29% в глобален мащаб спрямо същия период на 2024 г., със силни резултати в разширена Европа (+43%) и Близкия изток и Африка (+9%).

Приносът на Junior към тези резултати беше ключов – с най-пълното търговско предложение в сегмента, моделът разполага с две електрически версии (с 156 к.с. и 280 к.с.), Ibrida с 145 к.с. и Ibrida Q4. 

Само няколко месеца след старта си на 38 пазара, Junior вече е събрал 36 000 поръчки, като 18% от тях са за изцяло електрическата версия. Ентусиазмът, с който европейските клиенти посрещнаха модела, се превърна в движеща сила и за останалите представители от гамата – Tonale, Giulia и Stelvio. И трите модела продължават да олицетворяват в световен мащаб ценностите на спортния дух и иновацията, присъщи на марката Alfa Romeo.

Особено впечатляващо е представянето през март – най-добрият месец за продажбите на Alfa Romeo от юни 2019 насам, с над 8 700 продадени автомобила в световен мащаб, което представлява ръст от 33% спрямо март 2024 г. През същия месец марката постигна и най-високия си пазарен дял в Европа (EU30) от 2018 г. насам – 0,5%, или с 0,15 процентни пункта повече на годишна база.

Първото тримесечие на 2025 г. беше изключително позитивно, а март се оказа особено значим. Alfa Romeo уверено гледа към предстоящите месеци благодарение на все по-конкурентната си и адаптирана към новите пазарни изисквания продуктова гама. Доказателство за това е наскорошният дебют на Junior Ibrida Q4, който допълва най-широкото предложение в сегмента, както и специалната серия INTENSA, която подчертава идентичността и привлекателността на Alfa Romeo чрез ексклузивни дизайнерски решения. 

Санто Фичили, главен изпълнителен директор на Alfa Romeo:

„Първото тримесечие на 2025 г. приключи с много положителни търговски резултати, които свидетелстват за огромния ентусиазъм и решителност, с които екипът на Alfa Romeo посреща непрекъснатата еволюция в автомобилния сектор. Огромна заслуга има моделът Junior, който беше приет изключителен позитивно. Със своите 35 000 поръчки от старта досега, той поставя началото на бъдещето на марката, а новите Stelvio и Giulia ще напишат следващата глава от историята на Made in Italy.

Нашите дилъри и партньори играят ключова роля и бизнес резултатите за първото тримесечие са идеален повод да им благодарим за отдадеността и усилията им за постигане на амбициозните ни цели.“

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин