2021
Превърналото се в традиционно събитие BMW M Drive Tour за седма поредна година демонстрира възможностите на гамата BMW M пред български клиенти и медии. В продължение на три дни над 150 участника от цялата страна имаха възможност да изпитат на писта и по обществената пътна мрежа характеристиките уи мнгообразието от варианти на автомобилите BMW M. Фокус в тазгодишното издание е премиерата на новото BMW M3 Competition и BMW M4 Competition.
Под ръководството на сертифицирани BMW инструктори, участниците имаха възможност да усетят бързото и спортно управление на моделите на пистата, докато усъвършенстват уменията си за спортно управление.
Новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе се задвижват от редови шестцилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo и мощност 353 кВт/480 к.с., чиято мощност се подава към задните колела от уникална в сегмента шестстепенна механична скоростна кутия. При новото BMW M3 Competition Седан и новото BMW M4 Competition Купе вариантът на високооборотния двигател с мощност 375 кВт/510 к.с. е комбиниран с осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. От началотоо на месец юли BMW M3 Competition и BMW M4 Competition могат да бъдат поръчвани и със системата за задвижване на четирите колела M xDrive.
Значително повишената спрямо предишните модели динамика е резултат на типичния за М процес на разработки и настройки, който частично е проведен успоредно с тестовата програма на новият състезателен автомобил BMW M4 GT3. Друго сходство на новите BMW M автомобили е широката гама от емоции, които те обещават благодарение на задвижването и окачването, изразителния си дизайн и новата, специфична за М система за управление. Те се простират от пригодността за дълги пътувания и уверената динамика във всекидневието до въодушевлението от спортния автомобил при управление по затворени отсечки.
Редови шестцилиндров двигател със спонтанно разгръщане на мощността и типична за М високооборотна характеристика
Задвижването на новите High Performance автомобили съчетава типичната ма М високооборотна характеристика с най-новия вариант на технологията M TwinPower Turbo и маркира върхови стойности по отношение на мощността и въртящия момент при редовите шестцилиндрови бензинови двигатели на BMW. Разработените за максимална динамика компоненти на базовия двигател се отличават с олекотена конструкция и екстремна здравина. Двата турбокомпресора с индиректно охлаждане на нагнетявания въздух, оптимизираният всмукателен тракт и работещото с максимални налягания от 350 бара директно впръскване на бензина допринасят за спонтанното разгръщане на мощността и задържащата се до най-високи натоварвания радост от шофирането.
Вариантите на двигателя, монтирани в новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе, развиват максимален въртящ момент от 550 Нм, който е на разположение в широкия оборотен диапазон между 2 650 и 6 130 об/мин. Максималната мощност на двигателя от 353 кВт/480 к.с. е на разположение при 6 250 об/мин. Разгръщането на мощността при двигателите на Competition моделите също се отличава с максимален въртящ момент в широк оборотен диапазон. 650 Нм са налични между 2 750 и 5 500 об/мин, максималната мощност на двигателя от 375 кВт/510 к.с. се постига при 6 250 об/мин. Максимално възможните обороти на двигателя са 7 200 об/мин.
Тази характеристика на мощността осигурява впечатляващо изживяване при шофиране. Новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе ускоряват от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди, ускорението от 0 до 200 км/ч отнема 13,7 секунди. Competition моделите ускоряват от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди, а от 0 до 200 км/ч за 12,5 секунди. Специфичната за моделите изпускателна система с клапи с електрическо управление осигурява емоционален звук.
Специфичната за модела охладителна система гарантира, че всички компоненти на задвижването винаги ще работят при оптимални температури, както при къси отсечки във всекидневието, така и при най-високо натоварване на състезателната писта. Освен централен охладителен модул в калниците са разположени два високотемпературни радиатора. Освен това системата включва и допълнителен охладител на моторното масло и отделен охладител на маслото на трансмисията за Competition моделите. Опитът на BMW M GmbH от моторните спортове е ползван и при концепцията на снабдяването с масло. Масленият картер на двигателя разполага с две разделени отделения и един интегриран всмукателен канал. Допълнителната степен позволява чрез управляема маслена помпа маслото да се подава от по-малкия, служещ като буфер маслен картер. По този начин винаги се гарантира сигурно подаване на масло, дори и при екстремни надлъжни и странични ускорения.
Уникално разнообразие : шестстепенна механична скоростна кутия , осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic, задно задвижване и M xDrive
Класическо Performance изживяване предлага комбинацията между редовия шестцилиндров двигател с механична шестстепенна скоростна кутия при новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе. Механичната скоростна кутия е оборудвана с Aсистент за превключване с адаптиране на оборотите за превключване при низходяща смяна на предавките при понижаване на скоростта преди завоите.
Осемстепенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic на Competition моделите се отличава с прецизно съгласувани с характеристиките на двигателя предавателни числа и голям диапазон на предавките. Тя позволява напълно автоматична смяна на предавките, както и ръчно превключване със специфичния за М селектор на трансмисията или лостчетата за превключване на волана. Характеристиките за превключване могат да бъдат променяни с интегрирания превключвател на Drivelogic. Както в автоматизиран, така и в ръчен режим водачът разполага с три значително различаващи се степени.
Продължете на следващата страница