Новите BMW F 750 GS и F 850 GS: силни характери

BMW представи последното поколение на своите всестранни таланти F 750 GS и F 850 GS, които трябва да доставят удоволствие както при каране на пътя, така и извън него


31
мар.
2018

В началото на март BMW представи обновените F 750 GS и F 850 GS – два от ключовите модела на марката в „адвенчър“ сегмента. При компанията от Мюнхен съкращението GS повече от десет години е синоним на симбиоза от комфорт за дълъг път, комбиниран със спортна динамика и добро представяне офроуд. Разбира се, всички тези силни страни трябва да бъдат застъпени и при новата генерация.

2-цилиндровият редови двигател генерира съответно 77 к.с./83 Нм при F 750 GS и 95 к.с./92 Нм при F 850 GS

F 750 GS и F 850 GS имат освежен външен вид, постигнат благодарение на динамичен и „мускулест“ дизайн. Основният акцент в предницата са новите LED-светлини. Oсвен в базовата си модификация, и двата F-модела са достъпни в изпълнения Exclusive style (напр. Rallye за F 850 GS акцент върху офроуда). Благодарение на новата алуминиева рама тип „монокок“, оптимизираната геометрия на окачването, новата вилка и променената позиция за резервоара адвенчър-моделите гарантират по-голямо удоволствие от „ездата“.

BMW F 750 GS

BMW F 850 GS

По отношение на задвижването е направена съществена стъпка напред при увеличението на мощността и въртящия момент, както и при намаляването на разхода. Ендуротата със силен характер залагат на 2-цилиндров редови агрегат с два балансиращи вала, гарантиращи максимално спокоен ход. Двигателят с работен обем 853 куб.см генерира съответно 77 к.с. при 7700 об/мин (F 750 GS) и 95 к.с. при 8250 об/мин (F 850 GS). Скоростната кутия е с шест предавки. Звукът, който ще накара кожата ви да настръхне, е постигнат благодарение на ъгъл на запалване 270/450 градуса и ъгъл между шийките на коляновия вал 90 градуса. Стандартно и двата мотоциклета разполагат с режимите за каране Rain и Road, а срещу доплащане могат да бъдат поръчани и Dynamic, Enduro и Enduro Pro (последният – само F 850 GS), както и DTC dynamic traction control, ABS Pro (за завои) и динамичен контрол на амортисьорите.

Атрактивният светлинен подпис е основният дизайнерски акцент в предницата, опционално фарът разчита на LED-технология

GS-моделите на F-линията разполагат с допълнително оборудване, каквото не е традиционно за средния клас. BMW-тата могат да бъдат „екипирани“ с различни по височина седалки и предни стъкла, Connectivity-система с 6,5-инчов TFT-дисплей, eCall (функция за автоматични спешни повиквания) и т.н.

Посредством бутонa на системата eCall (вляво) може да бъде осъществено повикване към спешните служби

Въпреки че имат много общо помежду си, всеки от двата мотоциклета има свой собствен характер. F 750 GS е ориентиран към клиентите, които търсят ендуро за пътувания и искат ниска височина на седене, комбинирана с удобство за всекидневието. F 850 GS oсвен повече мощност и въртящ момент, предлага и по-изразени „туринг“ качества, съчетани с офроуд способности.

Dynamic ESA се нарича функцията за динамичен контрол на окачването – за която клиентите ще трябва да се „бръкнат“ допълнително

6,5-инчовият TFT-дисплей може да бъде поръчан срещу доплащане

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >