2024
Участието на Audi на изложението ще премине под новия слоган на марката – „This Is Audi”.
На автомобилното изложение Автосалон София 2024, Audi обръща внимание на електрическата мобилност, но и на традиционните модели, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. На щанда на марката в зала 2 на Интер Експо Център от 18/10 до 27/10 ще бъдат представени актуалните електрически модели от гамата на Audi, включително динамичния Audi RS e-tron GT Performance, новият спортен S6 e-tron и Audi Q6 e-tron. Всички модели на щанда на марката са с премиера през 2024. В пространството „Charging Experience“ марката с четирите кръга ще предоставя информация за настоящите и бъдещите възможности за зареждане чрез MOON. MOON е иновативен бранд, част от портфолиото на Порше БГ, който предлага интелигентни и базирани на потребностите решения за зареждане на електрически автомобили, предназначени както за дома, така и за търговски цели.
Audi също така въвлича посетителите на изложението в диалог с търговските консултанти, който ги запознава с четирите ключови ценности на марката: устойчивост, дигитализация, мощност и дизайн.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Интересът на посетителите на автосалона ще бъде подсилен допълнително от новото поколение на модела Q5, което ще бъде представено на 22 октомври в рамките на изложението по време на специално организирано вечерно събитие. Ето повече подробности за моделите, които ще бъдат изложени на щанда на Audi:
S6 Sportback e-tron quattro
Изцяло новият модел Audi A6 e-tron идва на пазара във версии Sportback и Avant. Като втори модел, създаден на основата на платформата Premium Platform Electric (PPE), той възприема добре познатите предимства на PPE по отношение на производителност, пробег, ефективност и зареждане. В допълнение, това е първият модел с концепция за плосък под на платформата. Екстериорът е мощен, спортен и с идеални пропорции. Интериорът се определя от новата дизайнерска философия на Audi. В зависимост от оборудването, A6 e-tron предлага много иновативни функции като второ поколение виртуални външни огледала, електрически затъмняващ се панорамен стъклен покрив и светеща фирмена емблема отзад. Двете предлагани версии A6 e-tron и S6 e-tron могат да бъдат поръчани като Sportback и Avant. На изложението марката ще покаже екземпляр от по-мощното изпълнение S6, чиито два електромотора генерират системна мощност от цели 503 к.с.
Q6 e–tron
Audi Q6 e-tron е първият сериен модел, изграден на електрическата платформа Premium Platform Electric (PPE) и e следващата стъпка от трансформацията на компанията в доставчик на електрическа мобилност от висок клас. Със своята продуктова същност електрическият SUV въплъщава девиза Vorsprung durch Technik. Моделът се характеризира не само с впечатляващите си характеристики при шофиране и зареждане, но и с повишената си ефективност и голям пробег. Audi Q6 e-tron олицетворява типичната за Audi SUV форма с последователно доразвит, специфичен за e-tron дизайнерски език.
Мощни, компактни и изключително ефективни електрически двигатели, напълно нова литиево-йонна акумулаторна батерия, състояща се от 12 модула и 180 призматични клетки с общ брутен енергиен капацитет от 100 кВтч (94,9 кВтч нето) осигуряват пробег с едно зареждане до 625 километра. Новото Audi Q6 e-tron осигурява типично за Audi спортно представяне със системна мощност от 285 кВт и SQ6 e-tron със системна мощност, включваща допълнителна функция от 380 кВт. Q6 e-tron quattro ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди. SQ6 e-tron се нуждае само от 4,3 секунди. Максималната скорост е 210 или 230 км/ч.
RS e–tron GT Performance
С Audi RS e-tron GT performance дебютира първият напълно електрически модел RS performance. Характеризира се със специални дизайнерски елементи и се отличава от RS e-tron GT с опционален матов и затъмнен карбонов покрив в комбинация с опционални елементи в карбонов камуфлаж, които се използват за първи път в Audi и са предназначени изключително за RS performance. Карбонов камуфлаж е използван в релефните структури в бронята, лайстните на вратите, части от дифузьора и корпусите на външните огледала.
RS e-tron GT performance също има модифицирана силова електроника на предния мост с ревизиран импулсен инвертор за още по-високи токове на разреждане. Като цяло и трите варианта са станали по-ефективни, като едновременно с това постигат значително повече мощност и подобрено ускорение.
Новоразработеният електрически мотор на задния мост, също проектиран като синхронна машина с постоянно възбуден магнит (PSM), с аксиална дължина от 192 милиметра и диаметър от 230 милиметра, е със същите размери в RS e-tron GT2 и RS e-tron GT performance. Компоненти като ротора идват от Premium Platform Electric (PPE). Всеки от двата електромотора осигурява 415 кВт (564 к.с.). И двете електрически машини разполагат с резерви за екстремни ситуации на шофиране. Общата мощност на задвижването в S e-tron GT1 е максимум 500 кВт (679 к.с.). RS e-tron GT2 постига максимална електрическа мощност от 630 кВт (856 к.с.). До 680 кВт (925 к.с.) се предлагат с върховия RS e-tron GT performance, който именно ще бъде изложен на щанда на марката на Автомобилен салон София 2024. Това е най-мощният сериен автомобил, създаван някога от Audi.
A5 Avant
С новото семейство A5, Audi отваря следващата глава в своята успешна история на средния клас. 30 години след първото Audi A4, изостреният дизайнерски език на най-новото поколение, сега наречено Audi A5, очарова с първокласни пропорции. И двата основни варианта на каросерията, Limousine и Avant, перфектно въплъщават спортната същност на дизайнерската философия на Audi. Нов дизайнерски език в интериора създава усещане за простор и представя нова дигитална сцена на контролните прибори. Новата операционна концепция увеличава взаимодействието с автомобила. Ефективните, частично електрифицирани двигатели с вътрешно горене и емоционалните S модели допълват гамата.
С разширяването на моделната си гама AUDI AG преструктурира системата от наименования на своите автомобили от 2024 г. Числата за електрическите модели и двигателите с вътрешно горене ще бъдат диференцирани – в бъдеще четните числа ще означават моделите с електрическо задвижване, а нечетните – автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Audi A4, дългогодишен бестселър, сега вече се нарича Audi A5 с дебюта на последното поколение и се произвежда в Некарсулм. Предлага се в четири нови варианта: A5 Limousine, S5 Limousine, A5 Avant и S5 Avant. Това са и първите модели, базирани на новата платформа Premium Platform Combustion (PPC), които марката пуска на пазара. Новите модели са пораснали на дължина и ширина. Audi повишава и нивото на стандартно оборудване – Audi A5 се позиционира в горния среден клас.
RS Q8 performance
RS Q8 performanceускорява до 100 км/ч само за 3,6 секунди благодарение на увеличението на мощността до 471 кВт (640 к.с.) и 850 Нм въртящ момент. Допълнително усъвършенстваният осемцилиндров двигател не само предлага повече мощност в сравнение със стандартния RS Q8, но е и най-мощният серийно произвеждан двигател с вътрешно горене в историята на Audi Sport GmbH. Новоразработената изпускателна система с намалено тегло не само позволява по-високата производителност на RS Q8 performance благодарение на намаляването на съпротивлението, но също така осигурява още по-спортен и по-емоционален звук. При желание серийната изпускателна система може да бъде заменена със спортна изпускателна система RS. Тя осигурява допълнително подобрено звуково изживяване и се откроява визуално с блестящо черните ауспухови накрайници. Чисто механичен централен диференциал, компактен и лек по своята конструкция, разпределя въртящия момент в съотношение 40 към 60 процента между предния и задния мост. В случай че възникне приплъзване, той изпраща максимум 70 процента въртящ момент към предния мост и до 85 процента към задните колела. Работата на централния диференциал води до по-прецизно поведение при завиване, по-малко недозавиване и по-прецизно поведение на кормилното управление. Като опция се предлага електромеханична стабилизация при накланяне (eAWS), която значително минимизира страничните движения на каросерията. Двата моста са свързани между двете половини на стабилизатора чрез компактен електродвигател. Ако RS Q8 се движи направо, двете половини са разделени, което намалява движенията на каросерията по неравни пътища. При завиване електрическите двигатели усукват стабилизаторите един срещу друг, което значително намалява накланянето на каросерията. Задвижващата енергия за eAWS идва от 48 V литиево-йонна батерия. Компактното и леко устройство за съхранение на енергия, което може да абсорбира и доставя високи токове за много кратко време, захранва двата електрически мотора с максимум 1,5 кВт всеки.
Опционалният динамичен пакет plus за RS Q8 осигурява още по-впечатляващо представяне. Той позволява на автомобила да достигне максимална скорост от 305 км/ч. RS Q8 performance се оборудва серийно с електромеханична активна стабилизация при накланяне, спортен диференциал quattro и RS керамична спирачна система. Стандартното управление на всички колела с електрическо шпинделно задвижване с висок въртящ момент има допълнителен принос за пъргавината и стабилността. При бърза смяна на лентата задните завиват до 1,5 градуса в посока, обратна на предните колела. Цената на изложения на щанда автомобил заедно с богатото допълнително оборудване се равнява на 305 693 лева с ДДС.