2024
Citroën е пионер при електромобилите в С сегмента, които предлага паралелно с версиите с ефективни бензинови и дизелови двигатели. Сега към тях се добавят и новите хибридни варианти Hybrid 136 на моделите C4 и C4 X. Хибридизацията на задвижването при тях дава възможност за комбиниране на предимствата на електрическото задвижване и бензиновия двигател. Изградено на основата на компактната и „мека“ хибридна технология на 48V, задвижването на версиите Hybrid 136 се състои от:
- електрическа система на 48V, която се презарежда автоматично в определени режими на движение
- специално адаптиран трицилиндров бензинов двигател с максимална мощност 136 к.с. (100 кВт) от ново поколение
- нова електрифицирана трансмисия ë-DCS6 с два съединителя и интегриран в нея електродвигател с мощност 21 кВт, произведен във Франция.
Със своята лекота и плавност при движение, без необходимост от външно зареждане на акумулаторната батерия, версиите Hybrid 136 предлагат комфорт и експлоатационна гъвкавост при едновременно снижаване на нивата на емисии и разхода на гориво с близо 20% в сравнение с еквивалентните бензинови варианти. Хибридите са в състояние да покрият до 50% от градските пътувания в изцяло електрически режим на движение без локални емисии и по този начин предоставят всички предимства на електромобилите – от лекотата на употреба до възможността за шофиране в зони с ограничения по отношение на емисиите и данъчни облекчения в сравнение с бензиновите модели в определени държави.
Версиите Hybrid 136 на C4 и C4 X предлагат на клиентите на марката изключително привлекателно и хармонично съчетание от качества с акцент върху семплото и спокойно пътуване. Версиите Hybrid 136 се предлагат на цени от 53 488 лв. при C4 и от 55 367 лв. при C4 X.
Със своето хибридно задвижване Citroën предлага нова електрифицирана алтернатива, която осигурява всички комфортни предимства на изцяло електрическото шофиране, спомага за икономията на гориво и намаляването на емисиите на CO2, като същевременно с това дава възможност за ефективен контрол на разходите.
Възможност за движение изцяло на електричество в градски условия
C4 и C4 X Hybrid 136 могат да се движат в изцяло електрически режим в градски райони, по равни отсечки с ниска скорост, както и по време на маневри. Новите хибридни версии са в състояние да покрият до 50% от пътуванията в градските зони на изцяло електрическа тяга, плавно, без шум и вибрации и без локални емисии. Благодарение на предимствата на електрическото задвижване, комфортът на пътуване по ежедневните маршрути до работното място или на магистралата значително се подобрява.
Намален разход на гориво
Технологията Hybrid 48V подобрява както динамичните показатели, така и разхода на гориво, позволявайки намаление на среден разход на гориво с 1 л/100 км (20%) на C4 и C4 X в сравнение с бензиновия двигател PureTech 130 EAT8. Трябва да се отбележи също, че тази система за задвижване се отличава с изключителна ефективност при движение в градски условия със средна икономия на гориво, достигаща почти 30%.
По-ниски нива на емисиите на CO2
Освен това хибридните системи за задвижване имат положително отражение и върху емисиите на CO2, където е постигнат спад до 20% (повече от 25 грама) в сравнение с бензиновия вариант PureTech 130 S&S EAT8. Със своите нива от 107 грама CO2 на километър (съгласно смесения WLTP цикъл и съответната версия), C4 и C4 X предлагат свобода на движение без ограничения в много градове и градски зони, в които са наложени емисионни ограничения.
Лекота и удоволствие
Хибридната система при тези нови версии на моделите C4 и C4 X осигурява изключителна лекота при употреба със своята комбинация от два двигателя – електрически и с вътрешно горене, които работят заедно или поотделно, превключвайки режимите плавно и автоматично без никаква намеса от страна на водача. При нужда от разко и бързо ускорение, електродвигателят осигурява допълнителна мощност от 9 кВт (около 12 к.с.) и дава на водача пълна свобода на действие, гарантирайки му отлични динамични характеристики.
С възможността акумулаторната батерия да се зарежда автоматично при всяко намаляване на скоростта и спиране, новата хибридна система улеснява ежедневното използване на моделите и несъмнено ще допадне много на клиентите, които държат да получат достъп до електрическа мобилност, но едновременно с това искат да избегнат ограниченията, свързани с нуждата от зареждане на акумулаторната батерия.
ОПИСАНИЕ НА НОВАТА ТЕХНОЛОГИЯ HYBRID 48V
Благодарение на технологията Hybrid 48V, времето за смесено или изцяло електрическо движение е оптимизирано с цел постигане на по-висок комфорт на шофиране и по-ниски стойности на разхода на гориво и емисиите на CO2. Тази лека и компактна хибридна система се гради на следните основни възли и агрегати:
- Ново поколение бензинов двигател 1.2 PureTech, разработен специално (40% от компонентите са нови) за използване в състава на хибридни системи. Двигателят е трицилиндров, с работен обем 1199 cм3, максимална мощност от 136 к.с. (100 кВт) при 5500 об/мин и максимален въртящ момент от 230 Нм при 1750 об/мин. Изборът на турбокомпресор с променлива геометрия и газоразпределение с ангренажна верига допринасят за неговите отлични работни характеристики, здравина и надеждност. Двигателят работи по цикъла на Милър, има подобрена термодинамична ефективност за намаляване на емисиите на CO2 и е в пълно съответствие с изискванията на екологичния стандарт Euro 6.4.
- Синхронен електродвигател с постоянни магнити, развиващ пикова мощност от 21 кВт (28 к.с.) и максимален въртящ момент от 55 Нм. Този двигател има грижата за електрическия режим на движение на C4 и C4 X в условия на ниски изисквания към въртящия момент, при ниска скорост на движение в равни участици, по време на маневри или при намаляване на скоростта и подпомага двигателя с вътрешно горене при потегляне. При намаляване на скоростта електродвигателят може да работи и в режим на генератор, като освен зареждане на акумулаторната батерия, осигурява и по-ниско износване на компонентите на спирачната система.
- Стартер-генератор на ремък, който се захранва от бордовата мрежа с напрежение 48V и се използва за бързо и плавно стартиране на двигателя с вътрешно горене.
- Новата електрифицирана трансмисия ë-DCS6. Шестстепенната трансмисия с два съединителя сменя предавките без прекъсване на тягата и също е специално проектирана за използване в състава на хибридни системи за задвижване. Смяната на предавките при нея е много бърза и осигурява по-комфортно пътуване. Електродвигателят, силовата и управляващата електроника са интегрирани в общ блок, който спестява пространство в двигателния отсек.
- Литиево-йонна акумулаторна батерия по напрежение 48V е с нетен капацитет от 432 Втч и е разположена в пространството под лявата седалка отпред. Така батерията не отнема обем от багажника и пространствота за пътниците.
- Освен това, с помощта на трансформатора на напрежението, част от електричеството, генерирано от електродвигателя с 48V, се преобразува в ток с напрежение 12V за захранване на бордовото оборудване на автомобила, който всъщност ползва две различни електрически мрежи.