Новите фарове на VW ще „чертаят“ върху асфалта

1810
2018

Дизайнерите и инженерите на Volkswagen използват най-модерни технологии, за да направят шофирането по-сигурно с помощта на иновативни светлини. Една от целите на специалистите е да подобрят фаровете и стоповете на актуалните модели от Волфсбург и по този начин да повишат пътната безопасност. Върха при светлините на VW маркират матричните предни светлини IQ Light, които се предлагат като опция за Touareg. Германският автомобилен производител обаче гледа и към бъдещето – и вече е готов с решение, което ще замести визуалния контакт между шофьора и другите участници в движението при автономните автомобили.

Това е една от опциите, изразяващи интерактивните светлинни функции. Модерните осветителни системи ще включват и микропикселни HD-фарове с до 30 000 точки на осветяване, както и мощни LED-фарове като алтернатива на скъпите лазерни фарове. За първи път микропикселните HD-фарове ще прожектират информация директно върху пътното платно.

HD-LCD headlight

Тази технология позволява и функции като Optical Lane Assist. При тази технология фаровете прожектират линии пред Touareg, като по този начин дават на шофьора прецизна информация за широчината на SUV-a (вкл. и на ремаркето) и дистанцията до ограничителни съоръжения (напр. при ремонт на пътя). Линиите следват също и радиуса на завоя. Тези и други полезни функции се тестват с HD-LCD фаровете.

Интерактивните стопове

Матричните стопове ще внесат истинска революция при задните светлини. Те ще могат да изобразяват предупредителни символи – например когато автомобилът спре рязко заради края на задръстване, използвайки car-to-car комуникация. Новите асистиращи функции като Optical Park Assist ще осигурят повече сигурност при маневриране. Тази система ще прожектира пътя на колата, за да предупреждава минувачите, докато паркирате.

Optical Park Assist

За да отговори на предизвикателствата при развитието на светлините, Volkswagen дори отваря специален развоен център в рамките на завода във Волфсбург. Там вече функционира специален тунел, дълъг 100 м, широк 15 м и висок 5. В него VW провежда симулации на реални пътни ситуации, за да изпробва интелигентните светлини. „Светлинният тунел“ е също и идеалното място, в което може да се изследва как шофьори и пешеходци реагират на различна светлина. Съоръжението прави и времето за разработка на определен тип фарове по-кратко, тъй като позволява на инженерите да избегнат нуждата от голям брой нощни тестове.

Volkswagen Center of Lighting Excellence

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин