2016
BMW и Audi вече предлагат лазерни светлини за своите модели – и именно този тип технология се смята за върхова при фарове. Накратко, при нея се използват лазерни диоди, които генерират синя светлина. Тя се преобразува в бяла посредством фосфорен конвертор. Предимствата на технологията са широкият светлинен сноп, компактните размери и ниският разход на енергия. За Mercedes-Benz обаче лазерните фарове не били достатъчно модерни – и от Щутгарт отговарят на предизвикателството с новата си система Digital Light.
Иновативната технология е все още в процес на разработка и при нея 1 млн. микроогледала във всеки фар, контролирани поотделно, биват осветени от 4 светодиодни модула с по 1024 диода всеки. Самите диоди биват управлявани посредством соленоиди. 4 модула х 1024 диода х 2 фара = общо 8192 диода! Ползата от всичко това е възможността за изключително прецизен контрол на светлината – т.е. тя да отива точно там, където е необходимо и да бъде далеч от позициите, в които заслепява останалите участници в движението. Новата технология поставя акцент не толкова върху яркостта, колкото върху управлението на светлинния сноп. И стигаме до „черешката на тортата“: Digital Light може да проектира специфични изображения на пътното платно – например пътни знаци, както и да „пуска“ „зебра“ пред пешеходец, на който водачът на автомобила дава път.