Новите спирачки на Porsche: без корозия и с по-малко замърсяване

Porsche Surface Coated Brake (PSCB) ще намери приложение за първи път в новия Cayenne Turbo


18
дек.
2017

Porsche лансира иновативна спирачна система за новия Cayenne Turbo, при която повърхността на дисковете е покрита с волфрамов карбид (съединение от волфрам и въглерод). Този материал, с който може да се реже стъкло, е един от най-твърдите в света след диаманта и около десет пъти по-твърд от чугуна – именно поради тази причина се оказва особено атрактивен за автомобилната индустрия. Новата система Porsche Surface Coated Brake спира добре почти колкото керамична, демонстрира стабилно представяне при широк температурен диапазон, почти не генерира замърсяващ прах и не корозира. Разработената съвместно с Bosch/Buderus PSCB комбинира чугунен диск с покритие от волфрамов карбид – защото система само от втория материал би била в пъти по-скъпа от керамична. Волфрамовият карбид е добре познат на инженерите, но до момента те не разполагаха технология, с която да направят слой от изключително твърдия материал върху чугунена основа. Сега инженерите структурират чугунен диск с помощта на лазер и след това чрез галванизация създават върху него междинен слой. Този междинен слой действа като еластично лепило между различните по отношение на топлинното разширение чугун и волфрамов карбид, който бива нанесен по впечатляващ начин: частици от него се „залепват“ с ултразвукова скорост посредством пламък върху диска. Дебелият едва 100 микрометра слой обаче сам по себе си не е достатъчен – има нужда и от специални накладки. За разлика от чугунените дискове, при които има канали, тук повърхността е идеално гладка. Ето защо в материала, от който са направени накладки, има микроскопични включвания, които „прилепват“ към повърхността на диска при нужда от по-сериозно спиране.

В сравнение с традиционна спирачна система с чугунени дискове износването е с 30% по-ниско при близко до „керамиката“ представяне – но на една трета от цената. Усещането на спирачния педал остава еднакво дори и при силно нагорещени спирачки. Тяхното действие не отслабва с увеличение на температурата, а напротив – при около 600 градуса става дори още по-добро. От Porsche са решили апаратите да бъдат боядисани в бял цвят – защото PSCB почти не отделя вредния за околната среда прах.

Още по темата

Card image cap
Три цилиндъра за Octavia

27
май
2016

Нов мотор за Skoda Octavia: за своя хитов модел чехите предлагат 3-цилиндров бензинов агрегат със 115 к.с.

Card image cap
Български екипаж с INFINITI Q50S води в рали ECOnova

24
мар.
2017

Тандемът Елвис Георгиев и Елена Георгиева без конкуренция в първия ден

Card image cap

В последния брой:

Архив >