Новите собственици на Мото-Пфое: „Помним как клиентите ни си пият кафето“


15
окт.
2018

– Придобиването на Мото-Пфое ЕООД от Sumitomo Corporation за мнозина бе изненада?
– Sumitomo има сериозен интерес към автомобилния бизнес: активно продава коли в много държави, ангажира се с производството на компоненти, лизинг и финансиране на проекти в сферата на съвременната мобилност. За нас положително развиващите се пазари представляват специален интерес, а България определено е един от тях. В същото време количеството автомобили спрямо броя на жителите е все още доста малко в сравнение с много други държави, което означава че може да очакваме растеж. За нас България е един изключен атрактивен европейски пазар. От друга страна, компанията Мото-Пфое има един уникален бизнес модел за продажби на нови и изкупуване на употребявана автомобили, изключително добре развита сервизна дейност, което е уникално предимство за клиентите. Мото-Пфое е в отлична кондиция да посрещне предизвикателствата на увеличаващите се продажби, които очакваме в България.

– Може ли да очакваме разширяване на портфолиото на Мото-Пфое в България? Вие сте акционери в Mazda.
– Разбира се, че бихме се възползвали от всяка потенциална възможност да разширим бизнеса на Мото-Пфое. В момента не водим конкретни разговори с други автомобилни производители, но имаме много солидни контакти с тях, най-вече в Япония, но и в Америка и Европа. Все пак ние сме тук официално от декември 2017. Сега нашите японски колеги, които работят в България, анализират детайлно информацията и процесите, свързани с дейността на Мото-Пфое. Това е един напълно нормален процес, провеждан след всяко придобиване на ново дружество. Следваща стъпка ще бъде обсъждането на планове за бъдещите перспективи. Смятаме, че актуалното продуктово портфолио е добро, системата за дистрибуция и сервиз в страната работи успешно. В същото време виждаме и много потенциал за развитие. Sumitomo днес работи върху нови бизнес модели, свързани с електрическата мобилност, автономното шофиране, новите форми на отдаване на автомобили. Защо да не тестваме въвеждането на някои от нашите разработки чрез Мото-Пфое именно в България? Много интересни нови бизнес модели биха проработили и тук.

– Sumitomo има индивидуален подход към своите клиенти. Бихте ли ни разкрили малко повече за вашия уникален бизнес стил?
– Наричаме го „омотенаши“, което означава да подходиш към някого с разбиране и уважение, без да очакваш насреща услуга или награда. Ще ви дам пример: Ето днес навън вали дъжд. Ако сте гост в наш офис, ние ще ви дадем чадър на излизане, за да не се намокрите, докато стигнете до автомобила си. Ние не очакваме клиентът да ни се отблагодари за това, а просто се стараем да направим допълнително нещо добро и полезно, приятна изненада за клиента. В автомобилния бизнес мога да дам друг: С днешната техника не е проблем камерите да разпознаят регистрационната табела и тази информация веднага да се разпространи до всички работещи монитори в шоурума. По този начин целият екип научава, че на посещение ни идва г-н или г-жа Х. Хората могат да влязат в профила на клиента и да се подготвят за срещата с него, още докато той паркира автомобила си. Така те ще са подготвени за клиента и за автомобила. Щом влезе в шоурума, ще го посрещнем и заговорим безпогрешно с името му, ще сме наясно, каква е вероятната причина, да идва при нас или ще може де зададем веднага правилните въпроси, без да му губим времето. Когато го поканим да седне, ще кажем: „Знаем, че предпочитате кафето с малко мляко и без захар. Така ли да бъде, или днес по изключение зелен чай, който пихте преди две години, докато сменяхме маслото?“ В повечето случаи клиенти остават приятно изненадани. Искам да спомена още принцип в основата на бизнес философията на Sumitomo: Търси ползата за себе си и за другите, частните и обществените интереси са едно!

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Автономен автомобил се движи в Токио

26
окт.
2017

Демонстрация на следващото поколение на технологията ProPILOT по обществената пътна мрежа показа съществен напредък

Card image cap
Siemens прави електрическа магистрала за хибридни камиони в Германия

14
авг.
2017

• Първи тест за концепцията eHighway във Федералната република

Card image cap
VW обещава по-голям пробег от Tesla

15
сеп.
2016

VW ще пусне на пазара електромобил, който ще изминава на ток до 600 км с едно зареждане. Прототипът на машината ще бъде показан в Париж!

Card image cap

В последния брой:

Архив >