Новини » Новите модели BMW ще изминават първите си километри в завода без шофьор

Новите модели BMW ще изминават първите си километри в завода без шофьор

2007
2022

Старт на един уникален проект на BMW Group: в бъдеще автомобилите ще могат да маневрират без водачи в рамките на производството. С проекта „Автоматизирано шофиране в завода“ (AWF) BMW Group ще се повиши ефективността на логистиката на новопроизведените автомобили в заводите и дистрибуторските центрове и за да постигне това, компанията работи с две стартиращи компании.

Целта на пилотния проект: автомобилите се движат самостоятелно в рамките на логистичните зони и зоната за сглобяване – без водач, безопасно и ефективно. За тази цел BMW Group си сътрудничи с южнокорейския стартъп Seoul Robotics и швейцарския стартъп Embotech. Пилотната фаза започва през юли 2022 г. в завода на BMW Group в Динголфинг. Новото BMW Серия 7 и изцяло електрическото BMW i7 (среден разход според WLTP: 19,6 – 18,4 кВтч/100 км; комбиниран разход според NEDC: – ; пробег: 590 – 625 км според WLTP) като носители на новата технология са първите автомобили, с които се реализира проектът.

Автоматизирани маневри от първия старт на двигателя до първото последващо транспортиране

„Имаме различен подход в сравнение с автономното шофиране, защото не използваме сензорите на автомобила. Самата кола е практически сляпа. Вместо това инсталираме сензори по маршрутите, които използваме за придвижване на колите в заводите“, казва ръководителят на проекта на BMW Group Саша Андре. Решението AFW разчита на две ключови технологии. От една страна се използва сензорна инфраструктура, която помага за локализиране на автомобилите и в същото време разпознава препятствията във фабричната среда. От друга страна, устройство за планиране на движение изпраща контролирани команди до автомобилите без водачи чрез мобилна мрежа.

Автоматизираните пътувания в завода първоначално се извършват в зоната за сглобяване и след това до логистичните зони в завода. Това означава, че готовите автомобили се придвижват сами до паркинга. Оттам се транспортират с влак или камион. По принцип технологията може да се използва веднага след като автомобилите могат да се движат самостоятелно в производствения процес – т.е. малко след първото стартирането на двигателя.

BMW Startup Garage привлича в проекта млади компании

Lidar софтуерът за разпознаване на Startup Seoul Robotics използва статичните сензори за наблюдение, за да създаде цифров близнак на околната среда, включително класификация на обекти и позициониране на автомобилите. Софтуерът за планиране на придвижването на Embotech управлява, спира, ускорява и паркира автомобилите без водач. Маршрутите се изчисляват в реално време. Не се изисква ситуационно програмиране или обучение на автомобила. Вместо това всяко превозно средство може да реагира самостоятелно на съответната заобикаляща среда.

„Този ​​подход, при който две млади стартиращи фирми работят с OEM като BMW Group по един проект, вероятно никога не се случва за първи път“, казва ХанБин Ли, главен изпълнителен директор на Seoul Robotics. Това успешно сътрудничество става възможно благодарение на BMW Startup Garage. Venture Client подразделението на BMW Group идентифицира Seoul Robotics като потенциално интересен доставчик на технологии и инициира първи Proof-of-Concept проект с екипа на Саша Андре. По-късно BMW Startup Garage включва и Embotech за продуктова демонстрация на проекта. „Без BMW Startup Garage не би било възможно нашето решение да бъде оценено и тествано“, казва Александър Домахиди, съосновател и технически директор на Embotech.  

Пилотната фаза ще продължи няколко месеца. По-късно технологията ще бъде използвана за допълнителни модели в Динголфинг, а по-късно и в други заводи.

Подходът Venture-Client насърчава иновативната сила на BMW Group

„Автоматизираното шофиране в завода“ е новаторски проект за индустрията и само една от многото успешни истории от BMW Startup Garage. От 2015 г. BMW Group оценява възможните проекти заедно със стартиращи фирми, използвайки модела на Venture Client. Този водещ корпоративен рисков инструмент следва принципа на ранно закупуване на продукт на стартиращ бизнес, а не на акции в самата компания.  

С този подход BMW Startup Garage вече е осъществила успешно повече от 150 пилотни проекта с водещи стартиращи фирми, които имат общ инвестиционен обем от над 4,5 млрд. щатски долара.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин