Новите лекотоварни модели на водород: Renault Master H2-TECH

3009
2024

Renault и Opel представиха лекотоварни модели със задвижване с горивна клетка. Малки лекотоварни модели с горивна клетка се предлагат от четири марки на концерна Stellantis и други производители. Представяме ви най-новите лекотоварни автомобили.

Високи цени, много малко бензиностанции, ниска ефективност, трудно съхранение: има много недостатъци, които пречат на водорода да бъде използван широко като гориво в автомобилите. В товарния транспорт обаче горивната клетка като задвижване със сигурност ще се превърне в алтернатива на тежката и понякога обемна електрическа композиция с батерия.

Първите модели с горивни клетки вече се предлагат на пазара за лекотоварни автомобили. Тяхното водородно задвижване се основава на обичайната комбинация от горивни клетки, обикновено във връзка с литиево-йонна буферна батерия и свързаното с нея Plug-in-зареждане.

Renault Master H2-TECH на водород

На IAA Commercial Vehicles 2024 в Хановер Renault представи новия Master H2 Tech: Renault предлага лекотоварния модел с горивни клетки като микробус и с ремарке. В допълнение, основното шаси трябва да бъде подходящо и като база за микробус, задвижван с водород. Водородният Master трябва да има достатъчно H2 на борда за пробег от 700 километра (според тестовия стандарт WLTP).

Дългият 5,86 метра лекотоварен модел с полезен товар от 1,6 тона, чието четвърто поколение беше представено през пролетта, има прототип на горивна клетка и общо пет резервоара за водород под пода на автомобила. Вместимостта им – точните цифри все още са в тайна – вероятно е около осем килограма.

Зареждането с газ не трябва да отнема повече време от при конвенционалните автомобили, тоест максимум пет минути. Техническият напредък може да се види в един малък детайл: задвижване с горивна клетка имаше и при третото поколение на Master – пробегът му все още беше 500 км.

Това е първият резултат от сътрудничеството с „Hyvia“ („Hy“ означава водород/водород, „Via“ за път). През 2021 г. Renault и специалистът по горивни клетки „Plug Power“ обединиха усилията си. Общата цел: производство, съхранение и разпространение на екологичен водород в „екосистема“ за крайни клиенти. Партньорството с доставчика Faurecia беше обявено през февруари 2024 г. Началото е базираният на Master микробус. Товарен обем на лекотоварния модел: дванадесет кубични метра.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин