2017
След като години наред разходът при новите автомобили падаше стремително, от 2016 г. тази тенденция започна да отслабва, а в първите три месеца на настоящата година стана противоположна. При новите коли СО2 емисиите, изчислени на база на разхода, отново са на нивото от 2015. А това е сериозен проблем, тъй като от 2020 ЕС предписва средни СО2 емисии на флотилия модели на един производител максимум 95 г на км. За по-високи стойности ще бъдат налагани глоби. Но дори и тенденцията на спад в емисиите, която наблюдавахме до 2015, да се беше запазила, 95 грама надали щяха да бъдат достигнати, по-реалистични биха били 105. Днес 95 звучи като научна фантастика. Причина за увеличените емисии на въглероден диоксид, от една страна, е нарастващият брой SUV-ове, които имат по-високо тегло, по-голямо аеродинамично съпротивление и по-големи двигатели. От друга страна, дизеловият скандал около VW, избухнал през 2015, намали новите регистрации на дизели с около 20 процента.