Новите коли не стават по-икономични


5
авг.
2017

След като години наред разходът при новите автомобили падаше стремително, от 2016 г. тази тенденция започна да отслабва, а в първите три месеца на настоящата година стана противоположна. При новите коли СО2 емисиите, изчислени на база на разхода, отново са на нивото от 2015. А това е сериозен проблем, тъй като от 2020 ЕС предписва средни СО2 емисии на флотилия модели на един производител максимум 95 г на км. За по-високи стойности ще бъдат налагани глоби. Но дори и тенденцията на спад в емисиите, която наблюдавахме до 2015, да се беше запазила, 95 грама надали щяха да бъдат достигнати, по-реалистични биха били 105. Днес 95 звучи като научна фантастика. Причина за увеличените емисии на въглероден диоксид, от една страна, е нарастващият брой SUV-ове, които имат по-високо тегло, по-голямо аеродинамично съпротивление и по-големи двигатели. От друга страна, дизеловият скандал около VW, избухнал през 2015, намали новите регистрации на дизели с около 20 процента.

Още по темата

Card image cap
Ateca-та с 300 „коня“: първата самостоятелна Cupra

22
февр.
2018

Cupra вече е обособена като отделен бранд – и представи първия си модел: „наточената“ модификация на SUV-а Ateca

Card image cap
Кой ще грабне последния дявол?

23
февр.
2016

Като последен от своя вид през 1999 г. той слиза от конвейера в Сант’Агата и 17 години по-късно е истинско бижу. Сега дяволски красивото Lamborghini Diablo SV е обявено за продажба на търг

Card image cap

В последния брой:

Архив >